شیب توسعه گردشگری در مشهد نسبت به سایر شهرها فوق العاده است

به گزارش آی تی گپ، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس انجمن راهنمایان گردشگری خراسان رضوی گفت: شیب توسعه مراکز گردشگری در مشهد نسبت به سایر شهرها و نسبت به گذشته فوق العاده بوده است.

شیب توسعه گردشگری در مشهد نسبت به سایر شهرها فوق العاده است

از سفر با تور زمستانی کانادا لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

محسن مکرم در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: بسیاری از گردشگران خارجی که از ملیت های گوناگون به مشهد آمدند و از آنان درباره بهترین جاذبه جهان سووال کردم، پس از دیدن صحن ها و رواق های حضرت رضوی عنوان نمودند که بهترین جاذبه ای که تا به امروز دیده ایم حرم امام رضا(ع) است.

وی اعلام کرد: ما تا به امروز به عنوان یک ایرانی و شهروند مشهدی بسیار به حرم رضوی مشرف شدیم، اما زمانی که در قالب یک تور تخصصی و زیارتی به حرم رضوی مشرف می شویم و از اماکن و رواق های حرم رضوی دیدن می کنیم این صحن و سرا را بسیار متفاوت تر از آنچه تا به امروز مشاهده کردیم خواهیم دید.

رئیس انجمن راهنمایان گردشگری خراسان رضوی اضافه نمود: مشهد دومین کلانشهر ایران و دومین کلانشهر مذهبی در جهانست، در این شهر توانمندی های بالقوه ای وجود دارد و بزرگترین جاذبه این شهر، بارگاه رضوی است. لذا توسعه زیرساخت های گردشگری در مشهد بسیار ضروری به نظر می رسد.

وی عنوان نمود: خراسان رضوی دارای 2500جاذبه گردشگریست، اما ما شهروندان مشهدی به جز کوهسنگی، پارک ملت و وکیل آباد با جاذبه های دیگر آشنایی نداریم. باید با توسعه زیرساخت های گردشگری زیر پرچم امام رضا(ع) از امکانات ارزنده ای که وجود دارد بیشترین استفاده را ببریم.

مکرم بیان نمود: تا به امروز شرایط سرمایه گذاری در حوزه گردشگری مشهد، پیشرفت بسیار خوبی را داشته است البته توانمندی های ما بیش از این است، اما شیب توسعه گردشگری در مشهد نسبت به سابق و نسبت به سایر شهرهای کشور، فوق العاده بوده است و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز به عنوان متولی امر گردشگری در استان کوشش هایی بسیاری را در این زمینه انجام داده و سبب رشد این صنعت در مشهد و تشویق سرمایه گذاران شده است.

رئیس انجمن راهنمایان گردشگری خراسان رضوی بیان نمود: در شرایط کنونی تقویت زیرساخت های گردشگری از هر چیز دیگری مهمتر به نظر می رسد، مواردی همچون افزایش سرویس های بهداشتی بین راهی و سطح شهر و توسعه راه های مواصلاتی و وسایل نقلیه مناسب در مشهد و استان ضروری به نظر می رسد.

وی با اشاره به اینکه سال جاری از سوی سازمان جهانی گردشگری و سازمان ملل متحد سال گردشگری برای همه و همه برای گردشگری نامگذاری شده است، اضافه نمود: باید اقداماتی انجام بگیرد تا شرایط فعلی به زیرساخت های گردشگری مناسب برای افراد ناتوان و کم توان منجر گردد برای افرادی که روی ویلچر هستند و افراد نابینا امکاناتی فراهم گردد که بتوانند در مراکز گردشگری حضور پیدا نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 830

به "شیب توسعه گردشگری در مشهد نسبت به سایر شهرها فوق العاده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیب توسعه گردشگری در مشهد نسبت به سایر شهرها فوق العاده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید