شش روغن اساسی که برای رشد موها باید در نظر بگیرید

به گزارش آی تی گپ، تعداد کمی از مردم در خصوص انواع روغن که رشد موها را بهبود می بخشند مطلع هستند. روغن نارگیل یک محصول خوب برای مراقبت از مو است و به حفظ درخشش و سلامت مو یاری می نماید. با این حال، هنگامی که مانند بعضی روغن های خاص

شش روغن اساسی که برای رشد موها باید در نظر بگیرید

مترجم: سعید علیزاده

منبع:راسخون

تعداد کمی از مردم در خصوص انواع روغن که رشد موها را بهبود می بخشند مطلع هستند. روغن نارگیل یک محصول خوب برای مراقبت از مو است و به حفظ درخشش و سلامت مو یاری می نماید. با این حال، هنگامی که مانند بعضی روغن های خاص دیگر تاثیرگذار نیست. بعضی روغن های اساسی وجود دارند که باعث تحریک فولیکول های مو می شوند و این امر به نوبه خود چرخه رشد مو را بهبود می بخشد.

لیست روغن های اساسی

رزماری

روغن رزماری نه تنها برای رشد مو خوب است، بلکه تسکین دهنده خارش پوست هم می باشد. باعث بهبود گردش خون در پوست سر می گردد که این امر باعث تغذیه مو شده و همزمان با شوره سر هم مبارزه می نماید. با این حال، روغن رزماری معمولا برای زنان باردار و کسانی که از فشار خون بالا رنج می برند توصیه نمی گردد.

مناسب برای: همه نوع مو

اسطوخودوس

جدای از این که یک عامل ضدباکتری است، روغن اسطوخودوس دارای چند خاصیت احیانماینده است که برای درمان پوست و مسائل پوست سر مانند شوره، خارش و ریزش موها ایده آل است. هنگامی که با روغن های اساسی دیگر ترکیب می گردد، گفته می گردد که باعث نتایج قابل توجهی در رشد مو می گردد.

مناسب برای: موی چرب

جوجوبا

احتمالا روغن جوجوبا یکی از روغن های بسیار محبوب و شناخته شده ای برای درمان طبیعی ریزش مو است. علت محبوبیت آن این است که به آسانی می تواند با روغن های اساسی دیگر (مانند روغن نارگیل) ترکیب گردد و می تواند دارای نتایج شگفت انگیز برای کسانی باشد که ریزش مو را به علت خشکی یا آسیب مو تجربه می نمایند.

روغن جوجوبا خودش یک روغن حامل خوبی است که سایر روغن های اساسی می توانند با آن ترکیب شوند. روغن جوجوبا اغلب در ترکیب با روغن رزماری در محصولات مختلف درمان مو استفاده می گردد. ترکیب حاصل از این دو روغن می تواند یک کاندیشنر بسیار موثر برای مو باشد.

مناسب برای: موهای خشک و آسیب دیده

ریحان

این یک روغن اساسی دیگر برای درمان و رشد مو است. هنگامی که در ترکیب با شنبلیله استفاده می گردد باعث بهبود گردش خون در بافت مو می گردد که رشد مو را بهبود می بخشد. خواص آنتی اکسیدان این گیاه برای پوست سر و فولیکول های مو مفید است. به اسم یک مرطوب نماینده عمل می نماید و باعث درخشش موهای خشک می گردد.

مناسب برای: پوست سر چرب

روغن درخت چای

این روغن دارای خاصیت ضدعفونی نماینده و ضد ویروسی است، روغن درخت چای به صورت گسترده برای درمان تعدادی از مسائل مانند آنفولانزا، زگیل، بریدگی ها و کبودی و بعلاوه برای درمان مسائل پوست و پوست سر استفاده می گردد. در درمان شوره بسیار موثر است و هنگامی که با روغن جوجوبا یا هر روغن حامل دیگر استفاده گردد یک محلول بسیار موثر برای درمان ریزش مو محسوب می گردد.

مناسب برای: خارش پوست سر

مر

این روغن اساسی یک قابض است. این روغن به پوست سر و ریشه مو چنگ می زند و از ریزش مو جلوگیری می نماید. این روغن خصوصا در ترکیب با روغن اسطوخودوس، بنزن، چوب صندل و میخک خوب است.

م

ناسب برای: موهای خشک

علاوه بر روغن های ذکر شده در بالا، تعداد دیگری از روغن های اساسی و گیاهی دیگر وجود دارند که برای رشد مو مفید هستند:

 چوب سدر ~ نعناع بیابانی

 بابونه ~ گل مریم

 لیمو ~ آویشن

 باباآدم ~ گریپ فروت

 برگ بو ~ هویچ

 زیتون ~ آرنیکا

چند نکته آسان برای استفاده از روغن های اساسی

 برای آغاز، به 10 میلی لیتر روغن حامل (روغن های اساسی محبوب مانند روغن حامل عمل می نمایند) برای رقیق کردن هر روغن اساسی که می خواهید بهره ببرید احتیاج دارید.

 4 تا 5 قطره روغن اساسی انتخاب شده را با روغن حامل به خوبی مخلوط کنید.

 مقداری از ترکیب را بر کف دستتان قرار دهید و سپس در تمام قسمت های پوست سر به آرامی ماساژ دهید.

 حال با حرکت دایره ای و ماساژ ملایم بر روی پوست سر کار کنید.

 از حرکت شدید دست ها خودداری کنید چون می تواند باعث ضعیف شدن و حتی آسیب به ریشه موها گردد.

 مخلوط را بر روی پوست سر تا جایی که امکان دارد نگه دارید. شب هنگام برای این کار مناسب ترین زمان است.

 برای کسب نتایج بهتر، از شامپوی بدون بو برای شستن موها بهره ببرید.

هرچند همه این روغن ها دارای فواید دارویی فراوانی هستند، اما بعضی از آن ها ممکن است دارای عوارض جانبی باشند. بنابراین، توصیه می گردد که قبل از آغاز به استفاده از آن ها با یک پزشک متخصص مو مشورت کنید.

برطرف مسئولیت: مطالب موجود در این مقاله صرفا جهت آموزش هستند و نمی توانند جایگزینی برای توصیه های پزشک متخصص باشند.

منبع: راسخون
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1941

به "شش روغن اساسی که برای رشد موها باید در نظر بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شش روغن اساسی که برای رشد موها باید در نظر بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید