خریداری 3300 تن مرغ منجمد مازاد بر فراوری در فارس

به گزارش آی تی گپ، مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس گفت: برای حمایت از فراوریکنندگان و جلوگیری از کاهش غیرمتعارف قیمت مرغ زنده از ابتدای امسال تا به امروز بیش از 3 هزار و 300 تن مرغ منجمد مازاد بر فراوری از مرغداران استان فارس خریداری شده است.

خریداری 3300 تن مرغ منجمد مازاد بر فراوری در فارس

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، رهام رحمانی اضافه نمود: طرح خرید گوشت مرغ باقیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور در استان فارس ادامه دارد، بهای گوشت مرغ تحویلی یا به صورت تهاتر با نهاده های دامی با نرخ مصوب یا به صورت نقد پرداخت می گردد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر روزانه حدود 70 تن مرغ مازاد بر فراوری توسط این اداره کل در این استان خریداری می گردد.

رحمانی بیان نمود: قیمت خرید هر کیلوگرم مرغ منجمد استحصالی خط یک آماده طبخ تحویل در سردخانه 12 هزار و 700 تومان و خط 2، 13هزار تومان است.

او شرح داد: مرغ منجمد استحصالی در روش خط یک به روش سنتی و دستی پاک سازی و بخش هایی از جمله جگر و سنگدان جداسازی می گردد و در خط 2 پاک سازی گوشت مرغ به روش مکانیزه انجام می گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان و شرایط فراوری، خرید امسال در 2 مرحله در استان صورت گرفته است، در مرحله اول از اواخر اردیبهشت ماه تا اواخر تیرماه به میزان هزار و 300 تن و مرحله دوم از اواخر مهرماه شروع شده و در روزهای اخیر با توجه به کاهش قیمت مرغ زنده در حال اجرا است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام فارس اضافه نمود: فراورینمایندگان گوشت مرغ برای فروش مرغ مازاد خود می توانند برای انعقاد قرارداد به طور مستقیم یا به وسیله اتحادیه ها، تعاونی ها یا زنجیره های فراوری مرغ به این اداره کل مراجعه نمایند.

رحمانی گفت: با توجه به توصیه های بهداشتی و رعایت الگوی مصرف، فراورینمایندگان ضروری است فرآیند فراوریشان را به گونه ای مدیریت نمایند که بتوانند گوشت مرغ منجمد در وزن های هزار و200گرم تا 2 هزار گرم تحویل دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 888

به "خریداری 3300 تن مرغ منجمد مازاد بر فراوری در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خریداری 3300 تن مرغ منجمد مازاد بر فراوری در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید