خبرنگاران نجاتگران هلال احمر خانم گمشده در ارتفاعات دارآباد را نجات دادند

به گزارش آی تی گپ، تهران- خبرنگاران- سرپرست جمعیت هلال احمر شمیرانات گفت: نجاتگران شهرستان، خانم 39 ساله ای که در ارتفاعات دارآباد مفقود شده بود، با سه ساعت و نیم عملیات وی را نجات دادند.

خبرنگاران نجاتگران هلال احمر خانم گمشده در ارتفاعات دارآباد را نجات دادند

جمال شریفی شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران بیان داشت: ساعت 18 امروز در پی اعلام حضوری یکی از همنوردان به پایگاه امداد و نجات کوهستان دربند مبنی بر مفقود شدن خانمی 39 ساله در راستا بازگشت از کوه به دلیل خارج شدن از راستا اصلی کوهنوردی در منطقه دارآباد (چشمه نارون)، سریعاً یک تیم جستجو و نجات از پایگاه امداد و نجات کوهستان دربند به محل اعزام شد.

وی اضافه نمود: نجاتگران پس از 3 ساعت و 30 دقیقه جستجو در منطقه پیروز شدند آدرس دقیق را در ارتباط تلفنی بافرد گرفتار شده به وسیله ارسال لوکیشن (location) واتساپ و ارسال آن به یکی از نجاتگران پیدا نمایند و در نهایت وی را تا پایین کوه همراهی کردند.

لازم به ذکر است، این عملیات در ساعت 21:15 با پیروزیت انتها یافت.

شریفی سرپرست جمعیت هلال احمر شمیرانات توصیه کرد: با توجه به شرایط منطقه و حوادث متعددی که برای کوهنوردان و گردشگران رخ می دهد، نکات ایمنی را رعایت نمایند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

به گزارش خبرنگاران، شمیرانات دارای پنج پایگاه امداد و نجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین المللی است.

شهروندان در صورت وقوع حادثه می توانند با شماره تماس 112 جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار نمایند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه 2 تهران) و 2 بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

این شهرستان دارای کوه ها، روددره ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان روبرو است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1730

به "خبرنگاران نجاتگران هلال احمر خانم گمشده در ارتفاعات دارآباد را نجات دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نجاتگران هلال احمر خانم گمشده در ارتفاعات دارآباد را نجات دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید