تیم رباتیک دانش آموزی ایران در راه مسابقات جهانی

به گزارش آی تی گپ، تیم ملی رباتیک دانش آموزی ایران برای شرکت در مسابقات جهانی رباتیک راهی پکن می گردد. این تیم با حضور در پنج لیگ مختلف و بهره گیری از یک مربی مالزیایی، کوشش دارد تا پیروزیت های جدیدی را کسب کند.تیم ایران سال گذشته نیز پیروز شد در این مسابقات مقام نایب قهرمانی را به دست آورد.

تیم رباتیک دانش آموزی ایران در راه مسابقات جهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری انتخاب؛ نادر نوبخت؛ سرپرست تیم رباتیک دانش آموزی کشور در نشست خبری تیم رباتیک دانش آموزی ایران گفت: تیم ایران 14 مرداد ماه راهی شهر پکن است تا در مسابقات دنیای رباتیک که با حضور 31 کشور برگزار می گردد، شرکت کند که سال گذشته نایب قهرمان شدیم.

وی اضافه نمود: پرواز رفت ما در 14 مرداد است و مسابقات از 18 مرداد شروع می گردد و 23 مرداد نتیجه گیری خواهد بود. مسابقات در لیگ های رباتیک مسیریاب، خلاقیت، تحلیل داده و ... برگزار می شوند.

نوبخت ادامه داد: سال جاری برای نخستین بار از مربی خارجی استفاده کردیم که این مربی خارجی پیش تر قهرمان دنیا شده و سابقه کار با دانش آموزان را دارد. علت اول استفاده از مربی خارجی این بود که نقصی در دانش فنی داشتیم و احساس کردیم استفاده از مربی خارجی این نقص را برطرف می نماید.

وی توضیح داد: ما دانش آموزانی داریم که بعضاً چهار دوره در مسابقات دنیای شرکت نموده اند. سال گذشته در مسابقات آسیایی رتبه اول را کسب کردیم.

احمد سمیعی؛ سرمربی تیم رباتیک دانش آموزی گفت: در 5 لیگ در مسابقات دنیای شرکت می کنیم. در لیگ جنگجوی هوشمند در دوره قبل رتبه سوم و در لیگ تحلیل داده مقام دوم را کسب کردیم و کوشش داریم تا در لیگ های بیشتری شرکت کنیم.

وی اضافه نمود: ما در بحث قطعات مشکلاتی داشتیم و سعی کردیم ربات های راگبی را تقویت کنیم؛ دانش آموزان طی فرایند مصاحبه و آزمون انتخاب می شوند تا نفرات نهایی معین شوند.

خانم پریسا افشار؛ مربی تیم رباتیک دانش آموزی گفت: سال جاری 15 نفر از اعضای تیم ایران را دختران تشکیل میدهند و امیدواریم مانند سال گذشته دست پر به ایران بازگردیم.

محمد زاکی، از کشور مالزی و مشاور فنی تیم رباتیک دانش آموزی نیز گفت: در مسابقات پیش روی چین در 5 لیگ شرکت خواهیم کرد. ما در ایران مشکلاتی برای تأمین قطعات تعمیراتی داریم که باید حل شوند و درصدد برطرف آن ها هستیم.

منبع: انتخاب
انتشار: 31 تیر 1403 بروزرسانی: 31 تیر 1403 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2418

به "تیم رباتیک دانش آموزی ایران در راه مسابقات جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم رباتیک دانش آموزی ایران در راه مسابقات جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید