تهران و هانوی 4 سند همکاری امضا کردند

به گزارش آی تی گپ، خبرنگاران: ایران و ویتنام روز سه شنبه با هدف گسترش همکاری های دو کشور به ویژه در عرصه های مالی و فرهنگی، چهار سند همکاری امضا کردند.

تهران و هانوی 4 سند همکاری امضا کردند

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش حوزه دولت خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، این اسناد همکاری در جریان سفر سه روزه انگوان خوان فوک معاون اول نخست وزیر جمهوری سوسیالیستی ویتنام به تهران امضا شد.

مراسم امضای این اسناد در پی نشست مشترک مقام های عالی رتبه دو کشور و با حضور معاون اول نخست وزیر ویتنام و معاون اجرایی رئیس جمهور در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد انجام شد.

یادداشت تفاهم همکاری های علمی، آموزشی و تحقیقاتی میان ایران و ویتنام به امضای وزرای علوم و فناوری دو کشور رسید و قرارداد اجتناب از اخذ مالیات مضاعف را نیز رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور و معاون وزیر مالیات ویتنام امضا کردند. موافقتنامه همکاری های گمرکی و یاری متقابل اداری در موضوعات گمرکی هم به امضای رییس کل گمرک ایران و مدیر کل گمرک ویتنام رسید.

صورتجلسه اولین نشست کمیته مشترک کاری درخصوص توسعه تجارت و تبادل کالا را نیز رییس سازمان توسعه تجارت ایران و معاون وزیر کشاورزی ویتنام تایید و امضا کردند.

معاون اجرایی رئیس جمهور پس از امضای چهار سند همکاری میان ایران و ویتنام به خبرنگاران گفت: در جریان این سفر پیروز شدیم قدم های موثر و مثبتی در راستای توسعه روابط دو کشور برداریم که منتج به امضای 4 سند مهم همکاری شد و یک سند مهم میان بخش های خصوصی دو کشور امضا می گردد که این اسناد زمینه همکاری های آینده را بیش از پیش فراهم می نمایند.

شریعتمداری اضافه کرد: در این سفر دو طرف تصمیم گرفتند که در یک برنامه زمان بندی شده حجم مبادلات دو کشور را ابتدا به رقم 500 میلیون دلار و پس از آن به رقم های بالاتر افزایش دهند و همچنین توافق کردند از گسترش فعالیت ها و همکاری های دوجانبه در زمینه های نفت و گاز، پتروشیمی، گردشگری، زیربنایی، بهداشت و درمان ، علم و فناوری و تبادل کالا به صورت جدی حمایت نمایند.

وی با اشاره به حضور هیاتی 50 نفره از فعالان مالی بخش خصوصی ویتنام در این سفر گفت: این گروه 50 نفره در حال مذاکره با فعالان بخش خصوصی ایران هستند و دو طرف تصمیم دارند از همکاری های فعالان بخش خصوصی دو کشور حمایت جدی نمایند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با تقدیر از پیشرفت های چشمگیر و تحسین برانگیز ویتنام به ویژه در عرصه مالی، آن را مایه خرسندی دولت و ملت ایران بیان کرد.

انگوان خوان فوک معاون اول نخست وزیر ویتنام نیز در این نشست خبری با بیان اینکه از مشاهده زیبایی ها و پیشرفت های ایران مسرور شده است به هدف سفر خود به تهران برای گسترش هر چه بیشتر روابط اشاره نمود و گفت: دو طرف توافق کردند در زمینه های نفت و گاز، علمی و فناوری و گردشگری همکاری های خود را بیش از پیش گسترش دهند.

وی توضیح داد: به نشست مشترکی که بین فعالان مالی بخش خصوصی دو کشور برگزار خواهد شد بسیار امیدوارم و از طرف دولت ویتنام بر عزم کشورم برای ارتقای سطح مناسبات تاکید می کنم.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 385

به "تهران و هانوی 4 سند همکاری امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران و هانوی 4 سند همکاری امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید