تفاوت ویرایش عکس های HDR در دوربین های DSLR و بدون آینه(بخش دوم)

به گزارش آی تی گپ، امروزه پس از سال ها پیشرفت عکاسی دیجیتال و نرم افزار های فرآوری و ویرایش تصاویر، تکنیک ها و فن آوری های زیادی در عکاسی به وجود آمده و پیشرفت کرده اند. یکی از این تکنیک ها عکاسی با بازه داینامیک بالا یا همان HDR است. این تکنیک پس از ورود فن آوری دوربین های بدون آینه دچار تحولی مثبت شد که جای کار و بحث زیادی دارد. با خبرنگاران همراه شوید تا تکنیک های ویرایش عکس HDR را توسط یکی از عکاسان حرفه ای با دوربین های DSLR و سپس بدون آینه بررسی کنیم.

تفاوت ویرایش عکس های HDR در دوربین های DSLR و بدون آینه(بخش دوم)

در بخش اول این مقاله ی دوبخشی، عکاس حرفه ای و معروف آقای فرایند کاری خود را در راه فرآوری HDR در عکس دوربین های DSLR شرح خواهد داد و در بخش دوم وی روش های این نوع ویرایش را پس از مهاجرت به دنیای بدون آینه ! بیان می کند.

بزرگترین تغییر در عکاسی من در سال 2014 رخ داد. زمانی که پس از 10 سال عکاسی با DSLR های کانن، با یک دوربین سونی به دنیای بدون آینه ها مهاجرت کردم. این یک سازگاری بزرگ بود. پس از مدت بسیار طولانی کار کردن با فقط یک برند، به طور فوق العاده ای با آن راحت بودم. در طول این تغییر محبور بودم کار کردن با تنظیمات و روشی کاملا متفاوت را یاد بگیرم. ولی توقع نداشتم که این جابه جایی(از DSLR به بدون آینه) به طور دراماتیکی ویرایش عکس های مرا تغییر دهد. اما کاملا در اشتباه بودم! پس از بازگشت از اولین سفر عکاسیم به هاوایی و کالیفرنیا، جایی که همیشه از آن برای تست تجهیزات در دنیای واقعی و سناریو های عکسی سفری استفاده می کنم، 3000 عکس کاملا جدید با دوربین سونی a6000 داشتم. زمانی که ویرایش عکس های جدید را آغاز کردم تغییرات کلی را می دیدم: تصاویر بسیار شفاف تر و با جزئیات بیشتری بودند. این تغییرات خیلی مرا غافلگیر نکردند چون که سونی a6000 از سنسور جدید و پیکسل های بیشتری بهره می برد. ترکیب این موارد و لنز جدید زایس- سونی، می توانست جزئیات خیره کننده ای را ثبت کند. چیزی که مرا شگفت زده کرد رفتار تصاویر زمانی بود که آغاز به ویرایش آنها کردم. به راحتی می توانستم ببینم که تصاویر بیشتر واکنش می دهد، به این معنی که می توانستم آنها را با تنظیمات سنگین بیشتر از پیش تغییر دهم، و البته می توانستم هایلایت ها و سایه های بیشتری را از یک فایل تکی RAW بازیابی کنم. متوجه شدم که اکنون دیگر می توانم بدون استفاده از تکنیک HDR برخی از عکس ها را فرآوری کنم; چیزی که پیش از این ممکن نبود. این زمانی بود که آغاز به بررسی دلیل این رفتار متفاوت کردم. پاسخ سوالم را در سایت DXO پس از مقایسه دو حسگر یافتم. بازه داینامیک سونی 2 گام و تقریبا %14 بازتر از کانن است (11.5EV vs. 13.2EV). این تفاوت برای عکاسان عروسی و عکاسی خیابانی خیلی هم زیاد نیست اما برای من که تخصص در عکاسی سفری و مناظر در حالت HDR دارم بازی را عوض می کند. این موضوع برای من فرصتی بود تا یک بار دیگر تکنیک های دیجیتال خودم را متفاوت و بهینه کنم. اکنون پس از 6 ماه فرایند کاری بهینه شده من را در زیر مشاهده می کنید.

فرآوری یک تک فایل RAW بر پایه تنظیمات پیش فرض Lightroom در %50 از موارد

یک تغییر جهت بزرگ به سمت ویرایش تک فایل RAW در لایتروم به من فهماند که موقیت خوبی را برای بهینه سازی روش کاریم در جهت کاهش زمان فرآوری به دست آورده ام. تنظیمات پیش فرض خودم را در لایتروم در چهار گروه منظره و HDR ، فرآوری دوگانه، مردم و سیاه و سفید دسته بندی کردم. اکنون فرایند فرآوری و ویرایش خود را با تست و مقایسه تنظیمات پیش فرض مختلف برای یافتن بهترین ظاهر عکس هایم آغاز می کنم. وقتی بهترینش را پیدا کردم، آغاز به استفاده از ابزار استاندارد فتوشاپ و لایتروم کرده و عکس ها را تغییراتی جزئی می دهم.

فرآوری HDR در Photoshop HDR Pro و لایتروم در %20 از موارد

وقتی ادوب ادغام امکانات HDR را در لایتروم 6 معرفی کرد خودم را بیشتر و بیشتر در حال استفاده از آنها یافتم اما هنوز از فتوشاپ استفاده می کنم.

فرآوری HDR در Photomatix در %20 از موارد

تصاویر شفاف تر به من امکان ارتقاء حتی بیشتر را در فتوماتیکس می دهند.

ادغام درخشش در فتوشاپ در %10 از موارد

در این تکنیک مثل زمان DSLR عمل می کنم

نتیجه گیری

مهاجرت از دوربین های DSLR کانن به دوربین های بدون آینه سونی عواقب غیر منتظره ای را برای من همراه داشت که به میزان زیادی باعث تغییر روش ویرایش تصاویر من شد. در پایان این تغییر بسیار مثبت بود. این کار باعث شد زمان کمتری را روی فرآوری و ویرایش عکس ها بگذارم. همچنین بازه داینامیک گسترده تر باعث شد عکس های کمتری بگیرم. دیگر مجبور نیستم 5 یا 7 عکس براکت شده بگیرم. در بیشتر موارد 3 عکس براکت شده تمام چیزیست که احتیاج دارم. آیا شما نیز به دنیای بدون آینه! وارد شده اید؟ آیا این کار باعث تغییر فرایند ویرایش شما نیز شده است؟ نظراتتان را با دوستان خود در خبرنگاران به اشتراک بگذارید. منبع:Digital Photography School

منبع: کجارو
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1339

به "تفاوت ویرایش عکس های HDR در دوربین های DSLR و بدون آینه(بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت ویرایش عکس های HDR در دوربین های DSLR و بدون آینه(بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید