تجهیزات پزشکی ایرانی فراتر از مرزها، توسعه بازار محصولات ایرانی در دنیا

به گزارش آی تی گپ، یک شرکت دانش بنیان در حوزه صادرات محصولات پزشکی و درمانی فعالیت می نماید و پیروز شده است این محصولات را به کشورهای مختلفی صادر کند.

تجهیزات پزشکی ایرانی فراتر از مرزها، توسعه بازار محصولات ایرانی در دنیا

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید حسام الدین مدنی مدیرعامل شرکت دانش بنیان آویتا زیست فارمد گفت: این شرکت دانش بنیان به صورت تخصصی در حوزه صادرات محصولات، داروها و تجهیزات پزشکی، ایران ساخت فعالیت می نماید. محصولات فناورانه و دانش بنیان ایران در این حوزه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و بازارهای بالقوه بسیار خوبی برای این محصولات وجود دارد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان آویتا زیست فارمد، ادامه داد: این مجموعه با اخذ مجوزهای لازم، از جمله مجوز سازمان غذا و دارو توانسته است، در این زمینه به صورت تخصصی عمل کند و با همکاری، نیروهای مجرب و دانش بنیان به مطالعه مقاصد صادراتی عمده بپردازد. در حال حاضر این محصولات به بعضی کشورهای منطقه صادر می گردد. در صورت رفع بعضی موانع، به یقین می توان این محصولات را به همه کشورها صادر کرد.

رئیس انجمن تولیدنمایندگان و صادرنمایندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی، اضافه کرد: شاید برترین کمکی که دولت و نهادهای دولتی، می توانند به صادرات در این حوزه نمایند، عدم دخالت در امور اجرایی و واگذاری کامل این حوزه به بخش خصوصی است.

مدنی ضمن اشاره به فعالیت های انجام گرفته این مجموعه در راستای رونق صادرات اضافه کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در راستای حمایت از شرکت های صادراتی می تواند با نهادهای مانند بانک مرکزی مذاکره کند، تا مسائل ما حل گردد. افزایش مدت بازگشت ارز حاصل از صادرات از 4 ماه به 1 سال و بیش از آن و کاهش بخش نامه های دست و پاگیر، از جمله درخواست های ما در این حوزه است.

این فعال دانش بنیان، گفت: در صورت رفع شدن این موانع شرکت های توانمند دانش بنیان، خلاق و فناور ایرانی از چنان ظرفیتی برخوردار هستند که به سادگی بازارهای بین المللی را فتح خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1813

به "تجهیزات پزشکی ایرانی فراتر از مرزها، توسعه بازار محصولات ایرانی در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیزات پزشکی ایرانی فراتر از مرزها، توسعه بازار محصولات ایرانی در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید