تاکید آلمان و چین برای حل مسالمت آمیز تنش ها بر سر ایران

به گزارش آی تی گپ، فارس نوشت: رئیس جمهور چین و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در حاشیه نشست گروه 20 در ژاپن دیدار و بر ضرورت حل و فصل مسالمت امیز تنش ها بر سر ایران تأکید کردند.

تاکید آلمان و چین برای حل مسالمت آمیز تنش ها بر سر ایران

خبرگزاری شینهوا چین گزارش داد سران دو کشور توافق نموده اند مسائل مربوط به پرونده هسته ای ایران بایستی به صورت مسالمت آمیز حل شوند و بایستی از تشدید تنش ها اجتناب گردد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا 18 اردیبهشت ماه سال گذشته در ادامه کارشکنی های دولت آمریکا در اجرای توافق هسته ای برجام به مشارکت کشورش در این توافق انتها داد و تحریم های یکجانبه علیه ایران را احیا کرد.

کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از توافق هسته ای برجام وعده داده اند با تضمین منافع مالی ایران، این توافق را حفظ نمایند. این کشورها، علی رغم ایستادگی های لفظی و سیاسی در برابر اقدام آمریکا تا کنون هیچ اقدام عملی برای محقق کردن وعده هایشان صورت نداده اند.

در چنین شرایطی، شورای عالی امنیت ملی ایران روز 18 اردیبهشت ماه در بیانیه ای خاطرنشان کرد میخواهد در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام بعضی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف کند.

به همین دلیل، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی 27 خرداد در نشستی خبری در محل تاسیسات آب سنگین اراک (خنداب) گفته بود که با شتاب دریافت روند فراوری اورانیوم غنی شده 3.67 درصد، ذخایر اورانیوم غنی شده کشور نهایتا تا ششم تیر از سقف 300 کیلو عبور خواهد نمود.

با تور چین همراه شوید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 229

به "تاکید آلمان و چین برای حل مسالمت آمیز تنش ها بر سر ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید آلمان و چین برای حل مسالمت آمیز تنش ها بر سر ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید