بررسی فواید واکسن کرونا در نوجوانان

به گزارش آی تی گپ، خبرگزاری خبرنگاران- نتایج یک مطالعه تازه نشان می دهد، خطر ابتلا به کرونا در نوجوانان 12 تا 15 ساله که واکسن کرونا دریافت نکرده اند در مقایسه با نوجوانانی که بطور کامل در برابر این بیماری واکسینه شده اند، سه درصد بیشتر است.

بررسی فواید واکسن کرونا در نوجوانان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، در این مطالعه بالینی که از طریق محققان شرکت داروسازی فایزر انجام شد و چهار ماه به طول انجامید، 2 هزار و 200 نوجوان 12 تا 15 ساله شرکت داشتند. نیمی از آن ها یعنی هزار و 100 نفر واکسن کرونا دریافت نکردند و نیم دیگر دو دز کامل این واکسن را دریافت کردند.

نتایج این مطالعه نشان داد که تنها 30 نفر از حدود هزار و 100 جوان شرکت کننده در این مطالعه (یعنی 2.7 درصد) که واکسن های کرونا دریافت نکرده بودند، در زمستان سال گذشته در آمریکا به کرونا مبتلا شدند.

با این حال بیماری کرونا در هیچ یک از آن ها جدی نبود؛ بطوری که در بیمارستان بستری نشدند یا بر اثر آلودگی به این ویروس فوت نکردند. بیماری آن ها یا بدون علامت یا بسیار خفیف بود. اما نوجوانان گروه حدود هزار و 100 نفری که هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده بودند، هیچ یک به این بیماری مبتلا نشدند.

تعداد اندک بچه هایی که به این ویروس مبتلا شده اند و خطر کم ابتلا به علایم شدید احتمالاً دوباره موجب برانگیخته شدن این بحث خواهد شد که آیا تزریق واکسن کرونا به این گروه سنی از نوجوانان ارزش دارد یا خیر.

هنوز نگرانی هایی در مورد بروز نوع نادری از التهاب قلب به نام میوکاردیت وجود دارد که در حدود یک کودک از هر دو هزار و 400 کودک 12 تا 15 ساله پس از دریافت دو نوبت واکسن کرونا فایزر مشاهده می شود.

این نتایج نو در 10 ماه منتهی به سپتامبر جمع آوری شد. شرکت داروسازی فایزر از اینکه واکسن کرونای این شرکت 100 درصد در برابر پیشگیری از ابتلای بچه ها به کرونا موثر است، به خود می بالید. آمریکا در حال حاضر دو دز واکسن کرونا فایزر به نوجوانان 12 تا 15 ساله تزریق می کند، این در حالی است که انگلیس هم اکنون تنها یک دز از این واکسن را به این گروه سنی ارائه می دهد.

مشاوران واکسن در انگلیس قبل از توصیه تزریق دز دوم واکسن فایزر به این رده سنی از نوجوانان منتظر انتشار اطلاعات ایمنی بیشتر در جهان واقعی هستند؛ زیرا داده ها نشان می دهد که بروز میوکاردیت پس از تزریق دو دز واکسن فایزر شایع تر است.

میوکاردیت یک نوع بیماری است که با التهاب عضله قلب معروف به میوکارد (لایه عضلانی دیواره قلب) مشخص می شود. این عضله وظیفه انقباض و همکاری در پمپاژ خون به قلب، خارج از قلب و بقیه اعضای بدن را دارد.

وقتی این عضله ملتهب می شود، توانایی آن در پمپاژ خون کمتر می شود. این امر باعث بروز مشکلاتی مانند ضربان قلب غیرطبیعی، درد قفسه سینه یا مشکل تنفسی می شود. در موارد شدید این شرایط می تواند باعث لخته شدن خون و بروز حمله قلبی یا سکته مغزی، آسیب به قلب، نارسایی قلبی یا مرگ شود.

ویروس کرونا موسوم به کووید19 اواسط ماه دسامبر 2019 (24 آذر 1398) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شمار مبتلایان به بیماری کووید-19 در جهان تا به امروز به 258 میلیون و 437 هزار و 36 نفر رسیده و مرگ پنج میلیون و 174 هزار و 857 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است. همچنین 233میلیون و 914 هزار و 272 نفر از مبتلایان به کووید-19 بهبود یافته اند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2016

به "بررسی فواید واکسن کرونا در نوجوانان" امتیاز دهید

1 کاربر به "بررسی فواید واکسن کرونا در نوجوانان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی فواید واکسن کرونا در نوجوانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید