با 10 روش ساده طول عمرتان را افزایش دهید

به گزارش آی تی گپ، برای داشتن یک زندگی سالم و به دور از بیماری، تنها با رعایت چند نکته ساده می توانید آن را به دست آورید.

با 10 روش ساده طول عمرتان را افزایش دهید

خبرنگاران - شادی، نشاط و امید محدود به مکان و زمان خاصی نیستند. شما می توانید در هر مکان و زمانی شاد و امیدوار باشید و نشاط درونی خود را حفظ کنید، مشروط بر اینکه باور ها و رفتارهایتان را بازنگری کنید و اصلاحات تدریجی در بعضی نگرش ها و اقدامات روزمره خود به وجود آورید؛ این فرآیند طول عمرتان را هم افزایش می دهد.

1. زود بازنشست نشوید

حکمت رایج در خصوص زندگی طولانی تر این است که استرس را از بین ببرید تا در نهایت بتوانید از زندگی لذت ببرید. ممکن است تعجب آور باشد که بازنشستگی زودهنگام می تواند یک عامل خطر برای زودتر مردن باشد.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجلات پزشکی، افراد سالمی که تنها یک سال بازنشستگی را به تعویق انداختند، 11 درصد کمتر در معرض خطر مرگ به هر علتی بودند. همین امر در خصوص افراد ناسالم که یک سال بعد بازنشسته شدند نیز صادق بود.

2. آسپرین بدون تجویز پزشک ممنوع

آسپرین بیش از یک قرن پیش اختراع شد و هم اکنون برای درمان بسیاری از بیماری های قابل پیشگیری مصرف می گردد، بعلاوه بعضی از افراد از آسپرین های ضعیف تر که به آسپرین بچه معروف هستند، استفاده می نمایند با این ذهنیت که ممکن است عوارض کمتری داشته باشد، اما این طور نیست.

مصرف آسپرین بدون تجویز پزشک معالج می تواند ضربه های شدیدی به سیستم دفاعی بدن وارد کند که بعضا باعث کاهش طول عمر در افراد نیز می گردد.

3. از مرگ نترسید

تحقیقات نشان می دهد افرادی که طول عمر زیادی دارند معمولا هیچ ترسی از مرگ ندارد و این ذهنیت را از خود دور می نمایند. این موضوع تقریبا یک ارتباط روان شناختی دارد. محققان ثابت کردند افرادی که از مرگ می ترسند علاوه بر این که به مراتب میانگین سنی کمتری داشتند، از عمر خود نیز به خوبی لذت نبرده اند.

4. مراقبت از لثه

بر اساس آخرین مطالعاتی که متخصصان قلب انجام داده اند، تورم در لثه و نواحی دندان ارتباط مستقیم با مسائل قلبی دارد بعلاوه رگ های خونی که در لثه قرار دارند کوچک ترین بیماری ها را وارد قلب می نمایند. پس مراقب این موضوع باشیم که هیچ گاه در مواقع مسواک زدن، استفاده از نخ دندان یا غذا خوردن به لثه های خود آسیب نزنیم چراکه باکتری ها سریعا وارد قلب خواهند شد.

5. مثبت اندیش باشید

محققان دریافتند که نگرش مثبت می تواند منجر به زندگی طولانی تر و سالم تر گردد. مطالعه ای که به وسیله پزشکان دانشگاه های برتر در دنیا انجام شد، نشان می دهد که افراد بدبین نسبت به افراد خوش بین 50 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس هستند.

سبک زندگی بدبینانه به طور قابل توجهی با مرگ و میر مرتبط است. خوش بین ها تمایل دارند که نگرش های مثبت برون گرا و راحت تری داشته باشند که همگی ممکن است به کاهش استرس یاری نمایند.

6. تنها زندگی نکنید

انزوای اجتماعی خطر قابل توجهی برای مرگ زودهنگام و بیماری قلبی است. یک مطالعه نشان داد که ازدواج با طول عمر بیشتر مرتبط است. تنها زندگی کردن به دور از خانواده یا همسر را به هیچ وجه امتحان نکنید، چراکه علاوه بر کوتاه شدن طول عمر، باعث تشدید بیماری های ضعیف نیز می گردد.

7. استراحت در فضای باز

توجه داشته باشید که روزانه حداقل نیم ساعت از روز را در فضای باز بگذرانید و در آن قدم بزنید، تنها با کمی هوای تازه می توان امید به زندگی را افزایش داد. هنگامی که بیرون می روید، پوست شما در معرض نور خورشید قرار می گیرد و بدین ترتیب ویتامین D را جذب می کنید. این به همراه کلسیم برای سلامت استخوان لازم است.

8. هشت ساعت خواب، نه کمتر نه بیشتر!

خواب یه امر حیاتی برای سلامتی است؛ تمام متخصصان توصیه می نمایند که خواب کم در طول شبانه روز، مسائل جبران ناپذیری را به وجود می آورد، اما این رویه برای خوابیدن زیاد هم صدق می نماید به طوری که باعث کاهش طول عمر می گردد.

طبق تحقیقاتی که در دنیا انجام گرفته، خواب کمتر از 7 ساعت طول عمر را تا 12 درصد کاهش می دهد و خواب بیشتر از 9 ساعت تا 30 درصد می تواند باعث پیری زودرس گردد.

9. مصرف روزانه میوه و سبزی

میوه و سبزی از هر نوعی که باشند برای سلامتی مفید هستند، زیرا سرشار از مواد مغذی هستند، کالری کمی دارند و برای شما بسیار بهتر از آب نبات هستند.

تحقیقات نشان می دهد افرادی که روزانه 2 واحد میوه و 3 واحد سبزی میل می نمایند، بدون هیچ عارضه و بیماری و فقط به علت کهولت سن فوت می نمایند.

10. ورزش حتی کم

منظور پزشک ها از ورزش برای سلامتی حتما رفتن به باشگاه های ورزشی و انجام تمرینات سخت نیست، آن ها معتقدند حتی افرادی که مایحتاج روزانه را حضوری انجام می دهند، نسبت به افرادی که مجازی خرید می نمایند از طول عمر بیشتری برخوردار هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2053

به "با 10 روش ساده طول عمرتان را افزایش دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 10 روش ساده طول عمرتان را افزایش دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید