انگلیس سفیر چین در لندن را احضار کرد

به گزارش آی تی گپ، وزارت خارجه انگلیس، سفیر چین در لندن را در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین احضار کرد.

انگلیس سفیر چین در لندن را احضار کرد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت انگلیس در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین، سفیر این کشور در لندن را احضار کرد.

منابعی در وزارت خارجه انگلیس اعلام کردند که این وزارت خانه در اعتراض به سخنان گنگ شوانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین، سفیر چین را احضار نموده است.

شوانگ امروز چهارشنبه اظهارات جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس در حوادث اخیر هنگ کنگ را مداخله شرم آور خواند و گفت که لندن در دوران استعماری گذشته خود خیال بافی می نماید.

طی روزهای گذشته هنگ کنگ شاهد اعتراضات ضدحکومتی بود و معترضان توانسته بودند با ورود به ساختمان مجلس این منطقه، دست به خراب کاری بزنند.

وزیر خارجه انگلیس از نحوه تعامل نیروهای امنیتی چین با معترضان انتقاد نموده و گفته بود که اگر پکن به آزادی ها در هنگ کنگ احترام نگذارد، باید منتظر پیامدهای جدی این رویکرد خود باشد.

بعضی شهروندان هنگ کنگی از 19 خرداد در اعتراض به تصویب لایحه ای در مجلس این منطقه خودمختار که اجازه استرداد نجرمان به دولت چین را میسر و تسهیل می نماید، دست به تظاهرات زدند. معترضان تصویب این لایحه در مجلس را خطری برای استقلال هنگ کنگ می دانند. چین در مقابل تاکید دارد که این اعتراضات که بعضا خشونت آمیز نیز بوده، ناشی از تحریکات خارجی است.

هنگ کنگ از سال 1842 تا 1997 تحت سیطره بریتانیا بود اما در سال 1997 و پس از سرانجام یافتن پیمان پیشین با بریتانیا به جمهوری خلق چین پیوست. هنگ کنگ دارای بیش از 7 میلیون نفر جمعیت است و یکی از مراکز مهم اقتصادی در منطقه شرق آسیا و دنیا به شمار می رود.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 294

به "انگلیس سفیر چین در لندن را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس سفیر چین در لندن را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید