انتظارات زیست محیطی از نامزدهای مجلس یازدهم

به گزارش آی تی گپ، یک کارشناس محیط زیست گفت: فعالیت های انتخاباتی نامزدهای مجلس یازدهم همراه با فراوری زباله و پسماند نباشد و باعث آزار و اذیت مردم، طبیعت و محیط زیست نشود.

انتظارات زیست محیطی از نامزدهای مجلس یازدهم

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محمد حسین بازگیر کارشناس محیط زیست در آستانه انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم از زمان تبلیغات انتخاباتی مسائل زیست محیطی را رعایت و کاغذ کمتری مصرف نمایند و آلودگی صوتی ایجاد ننمایند.

وی اضافه نمود: در تفکرات نمایندگان مجلس یازدهم ضروری است جایی برای تنوع زیستی، گونه های جانوری و خزانه های ژنتیکی کشور، زحمات محیط بانان و کارشناسان محیط زیست همچنین خاک، آب، هوا، پسماند و واردات سم و کودهای کشاورزی غیرسازگار با محیط زیست وجود داشته باشند.

این کارشناس محیط زیست با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید توسعه را به معنای واقعی و همانگونه که در جهان پذیرفته شده است، دنبال نمایند، گفت: نمایندگان باید توسعه ای را دنبال نمایند که علاوه بر ابعاد اجتماعی و مالی و ... یک بعد و رکن آن مسائل محیط زیست باشد؛ یعنی باید توسعه پایدار را دنبال نمایند.

بازگیر همچنین اظهار کرد: نماینده ای که به صورت حوزه ای به مسائل توسعه ای کشور فکر کند و صرفا به دنبال کارهای زودبازده و شعاری باشد، نمی تواند به توسعه کشور یاریی کند.

وی در ادامه گفت: انتظاری که ما به عنوان جامعه محیط زیستی همواره از نمایندگان مجلس داریم این است که در کنار تمام کارهایی که دنبال می نمایند این بعد از توسعه یعنی محیط زیست و زیرساخت های کشور را نیز در نظر گیرند چون اگر هوا، آب، خاک و تنوع زیستی که به عنوان یک ثروت بالقوه در اختیار تمام بخش های کشور واقع شده است، آسیب ببینند، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که آرمان ها و شعارهای زیبایشان محقق گردد.

این کارشناس محیط زیست با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید دغدغه مساله آب را داشته باشند، گفت: دیده ام که نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم در تبلیغ های خود درباره انتقال آب از نقطه ای به نقطه ای دیگر و صنایع آب بر شعار می دهند این در حالیست که راه اندازی این صنایع مغایر با برنامه های آمایش سرزمین است.

وی ضمن بیان اینکه بسیاری از قوانین زیست محیطی که از آن ها پیروی می کنیم قبلا توسط نمایندگان مجلس تصویب شده است، اظهار کرد: اکنون ضروری است که نمایندگان برحسن اجرای قوانین تصویب شده نظارت داشته باشند و یاری نمایند تا این قوانین بیشتر و به روزتر شوند و ارتقا پیدا نمایند.

بازگیر در انتها گفت: امید است که مردم پای صندوق های رای به نامزدهایی که هواداران واقعی توسعه پایدار هستند، مردم و کشور را دوست دارند و ضرورت های توسعه را می شناسند، رای دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 886

به "انتظارات زیست محیطی از نامزدهای مجلس یازدهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتظارات زیست محیطی از نامزدهای مجلس یازدهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید