الدن رینگ بالاخره رتبه اول فروش هفته را از دست داد؛ اوج دوباره جی تی ای

به گزارش آی تی گپ، بر اساس آخرین آمار منتشر شده، GTA 5 پرفروش ترین بازی هفته ی منتهی به 29 اسفند در بریتانیا بوده و به پادشاهی الدن رینگ در فروش دیجیتالی خاتمه داده است.

الدن رینگ بالاخره رتبه اول فروش هفته را از دست داد؛ اوج دوباره جی تی ای

گرن توریسمو 7 بهترین بازی هفته گذشته از نظر فروش فیزیکی بود، اما بازی دنیا باز و محبوب کمپانی راکستار به راحتی در صدر جدول فروش دیجیتالی بازی ها نهاده شد. لازم به ذکر است که علت این افزایش فروش، عرضه نسخه های نسل نهمی بازی بود که توانست به پرفروش ترین بازی به صورت دیجیتالی در هفته اول پس از الدن رینگ قرار گیرد. از نظر فروش دیجیتالی، 55 درصد از نسخه های GTA 5 روی پلی استیشن 5 به فروش رفتند. از طرفی سهم فروش روی کنسول های ایکس باکس سری، ایکس باکس وان، رایانه های شخصی و پلی استیشن 4 به ترتیب 35، 6، 3 و 1 درصد را شامل می گردد. این درصدها تحت تاثیر روش های مختلفی که این بازی روی کنسول های تازه پلی استیشن و ایکس باکس عرضه شده، نهاده شده است.

قیمت نسخه پلی استیشن 5 بازی 8.75 پوند است، در حالی که نسخه ی های ایکس باکس سری 17.49 پوند قیمت دارند. این به این علت است که سونی قراردادی سه ماهه با راکستار امضا نموده است که به بازیکنان خود یک نسخه از GTA Online را به صورت رایگان می دهد. در واقع بخش آنلاین به طور جداگانه در دسترس است، اما همراه با نسخه اصلی نیز عرضه می گردد. علت مقرون به صرفه تر بودن نسخه پلی استیشن نیز به همین مورد مربوط است.

طبق آمار بخش آنلاین GTA 5 در رتبه سوم بازی های پرفروش هفته نهاده شده است. از آن جایی که فروش دیجیتالی این اثر تنها روی ایکس باکس سری بوده و از طرفی بازی های رایگان در جدول ها لحاظ نمی شوند، این رتبه نشان از اهمیت این بخش و محبوبیت فراوان آن دارد. الدن رینگ نیز پس از افت 39 درصدی فروش در هفته ای که گذشت، به رتبه دوم جدول سقوط نموده است. این اثر در حال حاضر سومین بازی بزرگ تازه در 12 ماه گذشته است و پس از فیفا 22 و کال آو دیوتی: ونگارد قرار می گیرد. شایان ذکر است که تا به امروز 72 درصد از فروش این بازی تحسین شده به وسیله فروشگاه های دیجیتال بوده است.

دو بازی تازه دیگر در جدول حضور داشتند. بازی Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin در رتبه 8 نهاده شد که 83 درصد از فروش آن روی کنسول های پلی استیشن و بقیه در ایکس باکس بوده است. دیگر بازی تازه، Persona 4: Arena Ultimax بود که تنها با عرضه روی رایانه های شخصی در جایگاه دهم نهاده شده است. در نهایت بازی تازه WWE 2K22 نیز پس از کاهش 64 درصدی فروش در هفته ای که گذشت، از جایگاه دوم به چهارم سقوط کرد.

در ادامه می توانید 10 بازی برتر را از نظر فروش دیجیتالی در هفته منتهی به 20 مارس 2022 (29 اسفند 1400) مشاهده کنید.

بازیجایگاه
Grand Theft Auto 51
الدن رینگ2
Grand Theft Auto Online3
فیفا 224
WWE 2K225
گرن توریسمو 76
F1 20217
Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin8
رد دد ریدمپشن 29
Persona 4 Arena Ultimax10

منبع: gamesindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2165

به "الدن رینگ بالاخره رتبه اول فروش هفته را از دست داد؛ اوج دوباره جی تی ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الدن رینگ بالاخره رتبه اول فروش هفته را از دست داد؛ اوج دوباره جی تی ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید