افتتاح و کلنگ زنی 171 پروژه در شهرهای جدید

به گزارش آی تی گپ، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که 58 هزار واحد مسکن مهر پرند و پردیس در مرحله نازک کاری قرار دارند گفت: از شروع دهه مبارک فجر تا سرانجام سال، کلنگ زنی 68 طرح و افتتاح 103 پروژه از جمله تحویل 28 هزار واحد مسکن مهر واقع در شهرهای جدید در دستور کار نهاده شد.

افتتاح و کلنگ زنی 171 پروژه در شهرهای جدید

حبیب اله طاهرخانی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: شرکت عمران شهرهای جدید به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تا انتها اسفندماه امسال برنامه افتتاح 103 پروژه در شهرهای مختلف شامل 29 مورد آماده سازی و محوطه سازی، 18 فضای آموزشی، یک بزرگراه، 16 بوستان، 11 فضای فرهنگی و مسجد، یک آتش نشانی، 11 فضای ورزشی، یک خط انتقال آب، چهار باب کلانتری، دو باب واحد تجاری، یک درمانگاه، سه پروژه مسکونی، پنج طرح روبنایی و زیربنایی به ارزش 443 میلیارد تومان و هم چنین 27 هزار و 997 واحد مسکن مهر را در دستور کار قرار داد که طی هفته های اخیر این روند شروع شده است.

وی اضافه کرد: هم چنین طی این ایام شروع عملیات اجرایی 68 پروژه به ارزش 3 هزار و 722 میلیارد تومان شامل 16 طرح آماده سازی و محوطه سازی، یک مرکز درمانی، یک تقاطع غیر همسطح، شش پارک و بوستان، چهار فضای فرهنگی و مسجد، 13 فضای ورزشی، 21 مرکز محله، یک پارکینگ، دو واحد تجاری، یک سرای ناحیه، یک مجتمع تجاری و خدماتی و یک پل انجام می گردد.

58 هزار مسکن مهر پردیس و پرند در مرحله نازک کاری

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این که پرونده مسکن مهر شهرهای جدید در سال آینده بسته خواهد شد، ادامه داد: 28 هزار واحد مسکونی که قرار است تا انتها امسال افتتاح گردد با کلیه امکانات زیربنایی، روبنایی، انشعابات و نصبیات مطابق قرارداد تحویل خواهد شد. تیم فنی و عملیاتی شرکت عمران شهرهای جدید، پروژه های آماده افتتاح را بلوک به بلوک بازدید خواهند کرد و ایرادات احتمالی رفع می گردد. در هریک از شهرهای پردیس و پرند 5000 هزار واحد مسکونی افتتاح خواهد شد. بجز این 10 هزار تعداد 13 هزار واحد در پرند و حدود 35 هزار مسکن پردیس در مرحله نازک کاری قرار گرفته است که جمعاً 58 هزار واحد می گردد و عمده آنها معطل نصب انشعابات و محوطه سازی هستند. به همین لحاظ از دستگاه های خدمات رسان انتظار داریم اتصال انشعابات را تسریع نمایند.

طاهرخانی با اشاره به انعقاد دو قرارداد بزرگ برای تأمین زیرساخت ها و مترو پردیس به ارزش 1,400 میلیارد تومان که طی روزهای اخیر انجام شد، توضیح داد: در حال حاضر بیش از 100 هزار نفر در شهر جدید پردیس ساکن هستند. از سوی دیگر با توجه به این که بیش از 80 هزار واحد مسکونی برای پردیس تعریف شده پیش بینی می گردد در آینده جمعیت پردیس به 400 هزار نفر برسد که طبیعتاً نیازمند توسعه زیرساخت های کلان در این شهر هستند. خوشبختانه در لایحه بودجه سال 1398 متروی پردیس صاحب بودجه مجزا شده و در نظر داریم این پروژه را به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار کنیم که طی چهار سال مترو به پردیس خواهد رسید.

به گفته وی، در شهر جدید پردیس عقب ماندگی جدی در مورد زیرساخت ها و آماده سازی نسبت به واحدهای مسکونی دیده می گردد که سال آینده این عقب ماندگی را جبران می کنیم.

جایگزین مسکن مهر کلنگ زنی شد

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد فراوری و عرضه 200 هزار مسکن مشارکتی توسط شهرهای جدید گفت: با توجه به اهداف وزارت راه و شهرسازی مبنی بر فراوری 400 هزار مسکن تا سال 1400 از این تعداد عرضه 200 هزار واحد به مجموعه شهرهای جدید محول شده که امسال 67 هزار واحد را تعریف نموده ایم و به این هدف دست پیدا می کنیم. بخشی از این تعداد کلنگ زنی شده و عملیات اجرایی تعداد باقی مانده نیز تا انتها سال انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 205

به "افتتاح و کلنگ زنی 171 پروژه در شهرهای جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح و کلنگ زنی 171 پروژه در شهرهای جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید