استقلال و هوادارنش علیه سوپرجام: آن بازی منتفی است

به گزارش آی تی گپ، درحالی که باشگاه پرسپولیس در محاسباتش دربی سوپر جام را هم حساب نموده اما استقلالی ها متحد آن بازی را منتفی می دانند.

استقلال و هوادارنش علیه سوپرجام: آن بازی منتفی است

به گزارش خبرنگاران ، گرچه کمیته استیناف رای کمیته انضباطی را تایید و استقلال را در سوپر جام بازنده اعلام نمود و علاوه بر آن جریمه مالی هم برای آبی ها در نظر گرفت اما همچنان باشگاه استقلال پیگیر حکمی است که از سوی فدراسیون فوتبال بر علیه آن ها صادر گردیده و قبول ندارد که تعمدی در دربی سوپر جام شرکت ننموده است. با این حال سازمان لیگ و عواملش تاکید نموده اند که دربی پنج شنبه هشتاو هشتمین دیدار سرخابی ها است و استقلال در دربی قبل که دربی هشتادو هفتم محسوب می گردیده، بازنده است. در عین حال موجی از سوی تماشاگران استقلال در فضای مجازی به پا گردیده که با سیاست های باشگاه استقلال همخوانی دارد. آن ها نیز در اظهارات خود به این نکته اشاره می نمایند که وقتی سازمان لیگ جامی به باشگاه پرسپولیس بابت قهرمانی در سوپر جام نداده و به طور رسمی نتیجه این بازی اعلام نگردیده، بنابراین دربی آینده باید دربی هشتادو هفتم دو تیم محسوب شود.

البته باشگاه پرسپولیس در اطلاعیه ای اسناد تازه ای از دربی ها رو نموده تا دربی آینده را هشتادو نهمین دربی سرخابی ها لقب دهد. در این اطلاعیه اعلام گردیده که در میان آمارهایی که همواره از دربی ها داده می شود یک بازی گم گردیده است و در نتیجه بازی فوق دربی هستاد و نهم دو تیم به حساب می آید. به هر حال دربی پنج شنبه چه بر اساس ادعای باشگاه پرسپولیس دربی هشتاد ونهم دو تیم باشد چه هشتادو هشتم یک نکته مهم دارد. اینکه استقلالی ها دربی قبل از آن را که منجر به بازنده اعلام شدن شان گردیده را قبول ندارند و این بازی را به طور کلی منتفی می دانند.

استقلالی ها تاکید دارند که اگر سازمان لیگ به واقع نتیجه آن بازی را قبول داشت جام قهرمانی سوپر جام را به باشگاه پرسپولیس می داد اما چون جامی به پرسپولیس نداده بنابراین آن دربی سوپر جام از نظر استقلالی ها کاملا منتفی است. گفته می شود یکی از دلایلی که سبب گردیده سازمان لیگ در اهدای جام سوپر جام به پرسپولیسی ها خودداری کند اسنادی است که باشگاه استقلال جمع آوری نموده تا در اختیار فیفا قرار دهد. ظاهرا در این اسناد دلایل موجه و کافی برای استقلال وجود دارد تا حرف خود را در باره اینکه سازمان لیگ بدون دلیل موجه دربی سوپر جام را به نفع پرسپولیس اعلام نموده، به کرسی بنشانند. البته این ادعای استقلالی ها است و تعیین نیست اسنادی که از سوی این باشگاه احتمالا به فیفا خواهد رفت، مستدل باشد یا خیر.

با توجه به تنش هایی که میان دو تیم در پذیرش اینکه برای چندمین بار در دیدارهای رو در رو مقابل هم قرار می گیرند ایجاد گردیده، پیش بینی می شود که بازی گنج شنبه به لحاظ حیثیتی برای استقلالی ها اهمیت بیشتری داشته باشد و آبی ها برای اینکه از فضای شکستی که به تیم شان در بازی برگزار نگردیده سوپر جام تحمیل گردیده، خارج شوند، با انگیزه های متفاوتی گام به این بازی بگذارند. استقلال و پرسپولیس پنج شنبه در حالی با هم رقابت می نمایند که آبی ها متفق القول قبول ندارند که دربی قبل را به پرسپولیس باخته اند و اعتقاد دارند که این بازی باید تجدید شود و یا به طور کلی از برنامه های سازمان لیگ حذف شود.

10-270

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 97

به "استقلال و هوادارنش علیه سوپرجام: آن بازی منتفی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال و هوادارنش علیه سوپرجام: آن بازی منتفی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید