استقلال؛ ناکام ترین تیم در پنالتی ها

به گزارش آی تی گپ، ملاقات استقلال با نساجی مثل 3 بازی قبلی این تیم در جام حذفی در خاتمه 90 دقیقه برنده داشت. تکلیف این بازی در ضربات پنالتی مشخص شد. استقلال با قبول شکست در این مسابقه برای یازدهمین بار در ضربات پنالتی حذف شد و از این نظر ناکام ترین تیم تاریخ مسابقات شد. پرسپولیس با 10 بار حذف در ضربات پنالتی در رتبه دوم جای دارد. به بهانه ناکامی استقلال در ضربات پنالتی، سایر شکست های این تیم در خاتمه 120 دقیقه مرور شده است.

استقلال؛ ناکام ترین تیم در پنالتی ها

حذف در نخستین ملاقات تاریخ

استقلال در اولین بازی خود در تاریخ جام حذفی در سال 1355 در مرحله یک شانزدهم نهایی با تهرانجوان روبرو شد و پس از تساوی یک- یک در ضربات پنالتی بازنده شد.

تنها شکست دربی در ضربات پنالتی

تا به امروز تکلیف 3 دربی در ضربات پنالتی معین شده که استقلال در یک مسابقه بازنده بوده، در جام حذفی سال 67، استقلال در ضربات پنالتی مغلوب پرسپولیس شد و امیر قلعه نویی و محمدرضا شکورزاده پنالتی خود را از دست داند.

اولین ناکامی در فینال

استقلال برای نخستین بار در سال 69 در فینال جام حذفی ناکام ماند. این تیم در بازی انتهای برابر ملوان نهاده شد که در دهه 60 قدرت بلامنازع جام حذفی بود و در ضربات پنالتی 6-5 بازنده شد. شاهرخ بیانی تنها پنالتی استقلال را از دست داد.

دومین تجربه حذف در مرحله یک شانزدهم نهایی

در ناکامی استقلال در ضربات پنالتی وقفه ای 14 ساله ایجاد شد. این تیم در سال 1383 بار دیگر در همان مرحله اول حذف شد. این تیم در بوشهر مهمان، شاهین بود و پس از تساوی 1-1 در ضربات پنالتی بازنده شد. شاهین بوشهر در آن مقطع در سطح اول فوتبال ایران حضور نداشت

باز هم خلق شگفتی در جام حذفی

استقلال در طول تاریخ خود در جام حذفی چند بار مغلوب تیم های کوچک و کم نام و نشان شده است. یکی از آن ها در سال 1387 بود که باز هم در مرحله یک شانزدهم نهایی این بار برابر مس رفسنجان در ضربات پنالتی تن به شکست داد.

نیمه نهایی پر کش و قوس با سپاهان

استقلال و سپاهان در فصل 92-1391 در لیگ و حذفی رقیب هم بودند. این دو تیم در نیمه نهایی جام حذفی با یکدیگر روبه رو شدند که در یک بازی مجذوب کننده سپاهان پیروز به پیروزی در ضربات پنالتی شد. این مسابقه که حالت ماراتن گونه پیدا کرد در ضربه پنالتی هفتم برنده بازی معین شد.. از نکات جالب این بازی، از دست دادن پنالتی به وسیله مهدی رحمتی بود. در انتها فصل سپاهان قهرمان جام حذفی شد و استقلال لیگ را بدست آورد.

دربی ای که برگزار نشد

در فصل 94-1393 پرسپولیس در لیگ پیروز به پیروزی در دربی شد. استقلال به فاصله چند روز بعد از این ملاقات در جام حذفی باید به ملاقات ذوب آهن می رفت و در صورت پیروزی مقابل این تیم فرصت انتقام از پرسپولیس در جام حذفی را بدست می آورد. استقلال آغاز توفانی داشت و در همان دقایق ابتدایی با 2 گل از حریف پیش افتاد ولی ذوب آهن توانست بازی را به تساوی بکشاند و در نهایت در ضربات پنالتی 3-0 به پیروزی رسید.

دوباره ناکامی برابر ذوب آهن

استقلال برابر تنها تیمی که 2 بار در ضربات پنالتی بازنده شده ذوب آهن است. استقلال برای دومین دوره پیاپی در جام حذفی با این تیم روبه رو شد. آبی پوشان که در قهرمانی در لیگ توفیقی نداشتند در پی پیروزی در فینال جام حذفی برابر ذوب آهن بودند که این بازی تا انتها 120 دقیقه با تساوی 1-1 به انتها رسید و در نهایت ذوب آهن فاتح ضربات پنالتی شد.

حذف در یک چهارم نهایی

استقلال در 4 دوره قبلی 3 مرتبه به فینال راه یافت. تنها باری که استقلال در این 4 فصل به فینال بازیها راه نیافت در فصل 98-1397 بود که در مرحله یک هشتم نهایی در ضربات پنالتی مغلوب سایپا شد. استقلال در آن مسابقه 2 بار از حریف پیش افتاد ولی نتوانست از آن محافظت کند و در نهایت بازنده شد.

دومین شکست پیاپی در فینال

استقلال پس از آنکه در جام حذفی 99-1398 در فنیال، مغلوب تراکتور شد. فصل بعد مجدداً فینالیست شد و این بار به ملاقات فولاد خوزستان رفت. این مسابقه در 120 دقیقه گلی نداشت. در ضربات پنالتی، پنالتی های داریوش شجاعیان و فرشید اسماعیلی گل نشد تا این تیم باز هم به قهرمانی دست نیابد.

منبع: فوتبال 360

منبع: فرارو
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2177

به "استقلال؛ ناکام ترین تیم در پنالتی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال؛ ناکام ترین تیم در پنالتی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید