استفاده از اینترنت برای برنامه ریزی مسافرت

به گزارش آی تی گپ، از آنجا که بازار اینترنت در حال توسعه است، عملا تعدادی از گردشگرانی که به اینترنت دسترسی دارند، از اینترنت برای برنامه ریزی سفر استفاده می نمایند. بخش عمده ای (68درصد) به اینترنت مراجعه می نمایند تا راجع به مقاصد اطلاعاتی به دست آورند یا قیمت ها و برنامه ها را آنالیز نمایند. حدود نیمی از این گروه (32 میلیون) گردشگران همیشگی هستند که در سال 5 بار یا بیشتر سفر می نمایند.برنامه ریزان مسافرت به وسیله اینترنت برنامه ریزی های متنوعی انجام می دهند. مهمترین این فعالیت ها جستجوی نقشه و جهت رانندگی، قیمت و برنامه ریزی یا ذخیره می نمایند، گروه متنوعی هستند و گروه های سنی مختلف را در برمی گیرد. همچنین بسیاری از سازمان های گردشگری اینترنت را روشی مقرون به صرفه برای اطلاع رسانی و توزیع محصولات و خدمات می دانند.

استفاده از اینترنت برای برنامه ریزی مسافرت

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مدارک لازم برای ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

با وجودی که مصرف کنندگان مسافرت الکترونیکی دارای چند مشخصه مشترک هستند، اما در میان زیرگروه های مختلف، تفاوت هایی در زمینه چگونگی مسافرت و برنامه ریزی اینترنتی وجود دارد. احتمالا برنامه ریزان اینترنتی مسافرت تفریحی، کاربران اینترنتی زرنگی هستند که اکثرا حداقل 11 ساعت در هفته به اینترنت وصل می باشد. نیمی از برنامه ریزان اینترنتی مسافرت تفریحی، در دوران افزایش زاد و ولد متولد شده اند و در سنین 35 تا 45 سالگی قرار دارند، در حالی که 40 درصد زیر 35 سال سن دارند. بیشتر برنامه ریزان اینترنتی دانش آموخته دانشگاه بوده و به این دلیل اکثریت آنان درآمد سالیانه پنجاه هزار دلار و بیشتر دارند.

با توجه به اینکه از هر دو برنامه ریز اینترنتی یکی در دوران افزایش زاد و ولد متولد شده است، جای تعجب نیست که 33 درصد آن ها ازدواج نموده اند و بچه دار هستند و به طور میانگین، سالانه در حدود ده سفر تفریحی دارند. در حدود دو سوم برنامه ریزان اینترنتی مسافرت در سال 5 بار یا بیشتر به سفر تفریحی می فرایند. به نظر می رسد توانایی دسترسی اینترنتی به اطلاعات مسافرتی، احتیاج به استفاده از روش های سنتی یا غیر اینترنتی برای برنامه ریزی سفرهای تفریحی را کاهش داده است. بیشتر برنامه ریزان اینترنتی مسافرت ادعا می کنند که از زمانی که شروع به برنامه ریزی سفرها به وسیله اینترنت نموده اند، دیگر کمتر از قبل به دفاتر مسافرتی، اتاق های بازرگانی و ادارات گردشگری تلفن می زنند یا مراجعه می کنند. علاوه بر این بسیاری از برنامه ریزان اینترنتی مسافرت، کمتر از همواره به خطوط هواپیمایی، هتل و شرکت های اتومبیل کرایه مستقیما تلفن می زنند؛ هنوز اغلب، اطلاعات دهان به دهان دوستان، خانواده یا همکاران مورد استفاده برنامه ریزان اینترنتی مسافرت قرار می گیرد.

احتمالا بیشتر سفرهای تفریحی که به وسیله اینترنت برنامه ریزی می گردد برای سرگرمی یا ملاقات دوستان و اقوام است. وسیله اصلی حمل و نقل در بیش از 50 درصد سفرهای برنامه ریزی شده به وسیله اینترنت، اتومبیل، کامیون یا اتومبیل کرایه بوده است، در حالی که 50 درصد مابقی به وسیله حمل و نقل هوایی انجام می شوند. سفرهای اینترنتی خیلی کمی به وسیله مسافرت با کاروان یا RW، اتوبوس و قطار انجام می شوند. مصرف کنندگان هنگام برنامه ریزی سفرها به وسیله اینترنت محتوای چند وب سایت را آنالیز نموده، نقشه ها و یا مسیرهای رانندگی را بدست می آورند و گزینه های محل اقامت و موجود بودن آن ها را مورد آنالیز قرار می دهند. بسیاری از برنامه ریزان اینترنتی مندرجات خاص مقصد از قبیل فعالیت های قابل انجام در مقصد، اطلاعات راجع به غذا و سرگرمی یا اطلاعات راجع به رویدادهای محلی را آنالیز می کنند. در حدود 50 درصد از سفرهای برنامه ریزی شده اینترنتی اخیر به رزرو یا خرید منجر شد. بیش از نیمی از این سفرها، شامل رزرو اقامت شبانه (55درصد)، رزرو پرواز (54درصد) و رزرو اتومبیل کرایه (3درصد) هستند.

موتورهای جستجو معتبرترین نوع وبسایت مورد استفاده برای مسافرت است، در حالی که وبسایت های اختصاصی شرکت ها (خطوط هوایی، هتل و …) نیز اهمیت دارند، زیرا مصرف کنندگان تمایل دارند که به طور مستقیم با سازمان های گردشگری تعامل داشته باشند. اعتبار آژانس های مسافرتی اینترنتی نیز به طور روزافزونی در حال افزایش است و بسیاری از برنامه اینترنتی مسافرت در برنامه ریزی های خود از وب سایت مقاصد استفاده می کنند. بیش از نیمی از مسافران تفریحی همیشگی (5 سفر یا بیشتر در سال)، حداقل برای برنامه ریزی نیمی از سفر خود از اینترنت استفاده می کنند و از بیش از دو سال پیش به اینترنت دسترسی داشته اند. برنامه ریزان پروپا قرص مسافرت اینترنتی نیز در یک هفته به طور متوسط، زمان بیشتری به اینترنت وصل می شوند و بیشتر محتمل است که از وب سایت های شرکت استفاده کنند (شاید به خاطر برنامه های کسب وفاداری مصرف کننده و یا آشنایی با عرضه کنندگان). مصرف کنندگان مسافرت الکترونیکی از درجه تجربه متفاوتی برای استفاده از اینترنت در زمینه برنامه ریزی سفر برخوردارند. در طی دو سال گذشته حدود 75 درصد افراد به وسیله اینترنت مسافرت تفریحی را برنامه ریزی کردند. در ضمن وبسایت های راهنمای مسافرت در میان برنامه ریزان با تجربه اینترنت، محبوب تر هستند؛ درحالی که احتمال بیشتری دارد که برنامه ریزان تازه کار از وبسایت موتورهای جستجو استفاده کنند.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 786

به "استفاده از اینترنت برای برنامه ریزی مسافرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از اینترنت برای برنامه ریزی مسافرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید