ارائه چت بات چت جی پی تی در چین ممنوع شد

به گزارش آی تی گپ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، به نظر می رسد نگرانی در این باره که چت بات هوش مصنوعی مذکور پاسخ هایی به سوالات ارائه کند که به وسیله حزب کمونیست چین (CCP) سانسور می شوند، باعث این تصمیم شده است.

ارائه چت بات چت جی پی تی در چین ممنوع شد

چند شرکت چینی نیز مشغول توسعه نسخه های خود از چت جی پی تی هستند و بعضی نیز مدعی شده اند فاصله اندکی تا ارائه نسخه های خود از این چت بات برای عموم مردم دارند.

البته چین سابقه ای طولانی در مسدود کردن وب سایت های خارجی دارد. دولت این کشور گوگل، فیس بوک، یوتیوب و توئیتر را در سال های 2009 تا 2010 میلادی ممنوع نمود. بعلاوه در سال های 2018 و 2019 میلادی دولت چین ردیت و ویکی پدیا را ممنوع نمود.

اکنون نیز نشریه نیکی آسیا گزارش داده شرکت های تنسنت و آنت گروپ دستوری دریافت نموده اند تا دسترسی به چت جی پی تی به وسیله پلتفرم هایشان را ارائه نکنند. شرکت های فناوری در چین بعلاوه باید قبل از ارائه سرویس هایی مانند چت جی پی تی به رگولاتورها گزارش دهند.

سرویس مذکور به طور رسمی در چین ارائه نشده است. بسیاری از شرکت های طرف ثالث با استفاده از اپ وی چت، نسخه هایی ساده از چت بات های هوش مصنوعی ساخته اند. طبق گزارش منتشر شده تنسنت چند سرویس هوش مصنوعی شرکت های طرف ثالث را به علت فشار رگولاتوری تعلیق نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 اسفند 1401 بروزرسانی: 6 اسفند 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2315

به "ارائه چت بات چت جی پی تی در چین ممنوع شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "ارائه چت بات چت جی پی تی در چین ممنوع شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه چت بات چت جی پی تی در چین ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید