احیای سامان میدانی به عنوان بخشی از هویت تجاری تبریز

به گزارش آی تی گپ، خبرنگاران/آذربایجان شرقی عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: هدف مدیریت شهری که اکنون اقدام به احیای بافت تاریخی سامان میدانی کرده، توجه ویژه به نگهداری بافت تاریخی و احیای هویت تاریخی و تجارتی شهر تبریز است.

احیای سامان میدانی به عنوان بخشی از هویت تجاری تبریز

فریدون بابایی اقدم در بازدید از پروژه احیای بافت تاریخی سامان میدانی، اظهار کرد: احیای بافت تاریخی سامان میدانی یکی از مطالبات اهالی منطقه بود که خوشبختانه از سال گذشته شهرداری عملیات ساماندهی این محل را در اولویت قرار داده است.

وی با اشاره به بخش هایی از سفرنامه شاردن که 350 سال پیش نوشته شده است، گفت: جهانگرد فرانسوی در این کتاب آمار جالبی از حضور خود در تبریز نوشته و به گفته او در آن زمان، 15 هزار خانه و 15 هزار مغازه در تبریز وجود داشته است.

وی افزود: این موضوع نشان دهنده هویت شهری تبریز و موقعیت تجاری و تاریخی این شهر است که از قدیم الایام یک شهر تجاری بوده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: امروز که برخی افراد به تعدد کاربری های تجاری در تبریز ایراد می گیرند، باید به نقش تاریخی و تجاری تبریز دقت داشته باشند.

وی با بیان اینکه سامان میدانی در لبه شهر قرار گرفته و کاروانسرا های متعددی در این محل واقع شده است، گفت: بر اساس سفرنامه شاردن در گذشته کوچک ترین آنها می توانست 300 نفر را در خود سکنا دهد.

وی تشریح کرد: مشاغل بسیار قدیمی در این محل فعال هستند که بسکمک از آنها در جامعه از یاد رفته و مشابه آن را نمی توان در جاهای دیگر دید؛ لازم است توجه جدی به این محل داشته باشیم.

بابایی اقدم با اشاره به همکاری شهرداری و ادارات خدمات رسان در احیای این محل، گفت: ادارات برق، گاز، و آب و فاضلاب با همکاری شهرداری زوائد بصری را حذف کرده و کمک بسکمک به اجرای طرح ساماندهی کرده اند که تا دو ماه آینده بخشی عملیات به اتمام خواهد رسید؛ پس از آن کف سازی و جداره سازی سامان میدانی شروع خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی با بیان اینکه باید از کسبه ساکن در سامان میدانی هستند قدردانی کرد، گفت: در طول یک سال گذشته شهروندان با برخی مسائل روبرو شده اند که امیدواریم با اتمام طرح شاهد رضایت شهروندان باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1475

به "احیای سامان میدانی به عنوان بخشی از هویت تجاری تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای سامان میدانی به عنوان بخشی از هویت تجاری تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید