ابلاغ آئین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی تا اردیبهشت 1400 خبرنگاران

به گزارش آی تی گپ، وزیر علوم خاطرنشان کرد: آئین نامه ارتقا اعضای هیأت علمی تا اردیبهشت 1400 نهایی و ابلاغ می گردد، نظرات و پیشنهادات باید تا قبل از انتها فروردین ارائه گردد.

ابلاغ آئین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی تا اردیبهشت 1400 خبرنگاران

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در آئین رونمایی و معرفی بعضی از دستاورد ها وطرح های دانشگاه ها در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت که صبح امروز 24 اسفند ماه به صورت مجازی برگزار گردید؛ گفت: ارتباط دانشگاه ها با صنعت و جامعه از مباحث کلیدی است.

وزیر علوم اضافه کرد: بحث حمایت های اقتصادی، انجام اصلاحات در آئین نامه ارتقا و استفاده از ظرفیت های آئین نامه ها باید دستور کار جلسات بعدی شورای راهبردی و سیاست گذاری ارتباط جامعه با صنعت قرار گیرد.

وی توضیح داد: در مورد افزایش ارتباط میان دانشگاه و صنعت، در بحش آموزش، دانشگاه ها از قبل توانمند وارد این حیطه شده اند و در سال های اخیر به وسیله دوره های کار آموزی و کارورزی کوشش شده است تا همخوانی میان مجموعه دانشگاه و صنعت برقرار گردد.

وزیر علوم اضافه کرد: در طرح ساماندهی، بخش اصلاح پذیرش دانشجو در دوران تحصیلات تکمیلی با ضوابط خاص و ایجاد تغییراتی در آئین نامه ها به سمت کیفی گرایی حرکت می نماید که نتیجه آن خروج فارغ التحصیلان کیفی تر است.

غلامی در مورد حمایت های اقتصادی از بخش پژوهش بیان نمود: در گذشته صندوق پژوهش و فناوری برای یاری به بخش پژوهشی وجود داشت که متأسفانه الان حذف شده و باید برای احیای آن کوشش کنیم تا منابع اقتصادی مناسب برای این حوزه فراهم گردد. همچنین بحث بازنگری آئین نامه ارتقا نیز در دستور کار واقع شده است که باید برای این امر کلیه دانشگاه ها و پژوهشگاه ها نظرات خود را در جهت بازنگری ارائه نمایند.

وی با بیان اینکه تأسیس صندوق پژوهش و فناوری باید مجدداً پیگیری گردد، اعلام کرد: آئین نامه ارتقا اعضای هیأت علمی تا اردیبهشت 1400 نهایی و ابلاغ می گردد، نظرات و پیشنهادات باید تا قبل از سرانجام فروردین ارائه گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1627

به "ابلاغ آئین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی تا اردیبهشت 1400 خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ آئین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی تا اردیبهشت 1400 خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید