آیا درمانی برای آکنه وجود دارد؟

به گزارش آی تی گپ، آکنه را می توان با موفقیت با روش صحیح معالجه و کنترل کرد. بعضی افراد اصرا می نمایند که آکنه را می توان با تغییر در رژیم غذایی درمان کرد. در واقع، این ایده اخیراً بسیار مشهور شده است. بعضی رژیم های غذایی برای درمان آکنه جایگزین

آیا درمانی برای آکنه وجود دارد؟

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

آکنه را می توان با موفقیت با روش صحیح معالجه و کنترل کرد. بعضی افراد اصرا می نمایند که آکنه را می توان با تغییر در رژیم غذایی درمان کرد. در واقع، این ایده اخیراً بسیار مشهور شده است. بعضی رژیم های غذایی برای درمان آکنه جایگزین کردن غذاهای فرآوری شده با میوه ها و سبزیجات را پیشنهاد می نمایند - که البته تغییری سالم است چه آکنه داشته باشید و چه آکنه نداشته باشید. ولی، رژیم های دیگر ممکن است لیست طولانی از مواد غذایی ممنوع را داشته باشند که استفاده از رژیم غذایی را غیر ممکن یا حتی ناسالم می نماید.

تعداد اندکی از تحقیقات نشان داده اند که بین مصرف بعضی مواد غذایی خاص مانند مواد غذایی دارای شاخص قند بالا و محصولات لبنی و شدت آکنه ارتباط وجود دارد ولی، هیچ ماده غذایی در واقع منجر به بروز اکنه نمی گردد. اگر این درست بود باید همه کسانی که برای مثال پیتزا یا شکلات می خورند دچار آکنه می شدند. حذف بعضی مواد غذایی خاص از رژیم غذایی آکنه شما را درمان نخواهد کرد.

این در خصوص محصولات مراقبت از پوست، ویتامین ها و ماسک های صورت که ادعا می نمایند آکنه شما را طی چند روز درمان می نمایند هم صادق است. هیچ محصولی نمی تواند آکنه را درمان کند. یک روش درمان وجود دارد که به درمان قطعی نزدیک است. این روش درمان ایزوترتینوئین است. طیف گسترده ای از افرادی که ایزوترتینوئین مصرف می نمایند دیگر لازم نیست نگران عود جوش ها حتی بعد از توقف دوره درمان باشند. همه نمی توانند از ایزوترتینوئین استفاده نمایند و معمولاً برای موارد شدید آکنه تجویز می گردد.

برای بیشتر افراد، آکنه بعد از مدتی خود به خود از بین می رود. ولی، تا زمانی که این اتفاق بیافتد، برترین رویکرد استفاده از محصولات OTC اثبات شده یا داروهای تجویزی است. ضروری است حتی بعد از بین رفتن جوش ها هم دوره درمان را ادامه دهید. به یاد داشته باشید که آکنه قابل درمان نیست ولی، با روش های مناسب قابل معالجه و کنترل است.

منبع: راسخون
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1932

به "آیا درمانی برای آکنه وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا درمانی برای آکنه وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید