10 فایده صابون شیر بز برای پوست ، برترین صابون در بین صابون های طبیعی را بشناسید

به گزارش آی تی گپ، صابون شیر بز در صدر فهرست صابون های طبیعی قرار گرفته است. این نوع صابون از شیر بز خالص و بعضی از ترکیبات طبیعی دیگری مانند روغن نارگیل، روغن زیتون و غیره تهیه می گردد و جایگزین مناسبی برای انواع صابون های شیمیایی است. در این مطلب با 10 فایده صابون شیر بز برای پوست آشنا می شوید.

10 فایده صابون شیر بز برای پوست ، برترین صابون در بین صابون های طبیعی را بشناسید

به گزارش خبرنگاران، در بین صابون های طبیعی، صابون شیر بز در صدر فهرست قرار گرفته است. این نوع صابون از شیر بز خالص و بعضی از ترکیبات طبیعی دیگری مانند روغن نارگیل، روغن زیتون و غیره تهیه می گردد و جایگزین مناسبی برای انواع صابون های شیمیایی است. صابون شیر بز انتخاب مناسب تری نسبت به انواع صابون های شیمیایی است.

1. صابون شیر بز: تمیزنماینده ملایم اما عمیق

صابون شیر بز جزو صابون های دست ساز و بدون ترکیبات شیمیایی مضر و مخرب است. اسیدلاکتیک موجود در شیر بز خالص، نقش موثری در تمیز کردن آلودگی های پوست دارد.

این نوع صابون بعلاوه حاوی آلفاهیدروکسی اسید است که ارتباط بین سلول های مرده را در هم شکسته و لایه سطحی و کدر پوست را از بین می برد و به این ترتیب باعث می گردد پوست ظاهری تمیز و صاف داشته باشد.

علاوه بر این، صابون شیر بز سرشار از ترکیبات طبیعی است که تاثیری ملایم داشته و باعث خشکی پوست نمی شوند.

2. صابون شیر بز تغذیه نماینده پوست

شیر بز حاوی ویتامین هایی از جمله A، B1، B6، B12، C، D، E و بعلاوه مواد معدنی مانند زینک، مس، آهن، سلنیوم و غیره است. علاوه براین، شیر بز حاوی اسیدهای چرب، اسیدهای آمینه، اسیدسیتریک، آنتی اکسیدان ها و آنزیم های مفید است.

تمام این عناصر مغذی نه تنها برای بدن بلکه برای پوست ما نیز مفید هستند. خوشبختانه شیر بز به راحتی و با سرعت جذب لایه خارجی پوست شده و برای هر یک از بافت های آن، مواد مغذی مورد احتیاج را به اندازه لازم می رساند. به طور خلاصه باید گفت که استفاده منظم صابون شیر بز می تواند پوست شما را به طور عمقی و از درون تغذیه کند.

3. صابون شیر بز برای حفظ نرمی و رطوبت پوست

شیر بز نرم نماینده و رطوبت رسان طبیعی است که به راحتی جذب پوست شده و برای مدتی طولانی یک لایه مرطوب نماینده برای حفظ نرمی و لطافت پوست می سازد.

این شیر مفید سرشار از پروتئین ها، اسیدهای چرب و گلیسرین است که فواید مرطوب نمایندگی آن را ارتقا می دهند. بافت کرمی صابون با نفوذ به لایه سطحی پوست و با رسیدن به شکاف ها و فضاهای بین سلولی باعث نرمی طولانی مدت پوست می گردد.

4. صابون شیر بز برای پیشگیری از پیری زودهنگام

شیر بز سرشار از آنتی اکسیدان های قوی مانند ویتامین A، C و E است و به این ترتیب می تواند از بدن ما در برابر آسیب های رادیکال های آزاد مراقبت کند.

این شیر بعلاوه باعث از بین بردن سلول های مرده لایه سطحی پوست شده و به این ترتیب سلول های تازه و جوان جایگزین این لایه می شوند. این دو تاثیر مهم پیری پوست را به تاخیر انداخته و مانع بروز چین و چروک زودهنگام و لک های قهوه ای ناشی از نور خورشید می گردد.

5. صابون شیر بز برای داشتن پوستی بدون آکنه

نتایج آنالیز ها نشان می دهند که صابون شیر بز رقابت جدی با صابون های ضدباکتریای موجود در بازار دارد. بنابراین می توان آن را ضدآکنه دانست. پروتئین های موجود در این شیر خواص ضدمیکروبی شگفت انگیزی دارند و به این ترتیب باعث پیشگیری از رشد باکتری های عامل آکنه می شوند.

6. صابون شیر بز برای تسکین التهاب های پوستی

استفاده منظم از صابون شیر بز می تواند به تسکین التهاب پوست یاری کند. شیر بز فواید ضدالتهابی قوی دارد چون حاوی مولکول هایی چربی است. علاوه بر این، این شیر فاقد افزودنی های شیمیایی است. به این ترتیب افرادی که پوستشان قرمز و ملتهب است می توانند بدون نگرانی از این صابون استفاده نمایند.

7. صابون برای درمان سریع عفونت های پوستی

همانطور که گفته شد شیر بز باعث تسکین پوست شده و خارش و التهاب آن را از بین می برد. از طرف دیگر این نوع شیر فواید ضدمیکروبی موثر دارد. در نتیجه صابون شیر بز به راحتی می تواند به درمان عفونت های پوستی مانند رزاسه، اگزما، پسوریازیس و درماتیت تماسی یاری زیادی می نماید.

8. صابون شیر بز برای کنترل تعادل pH پوست

صابون شیر بز به حفظ تعادل سطح پوست یاری می نماید. به عقیده محققان شیر بز حاوی بعضی اسیدهای چرب به نام کاپریلیک اسید است که اندازه pH صابون را پایین آورده و آن را هم سطح pH بدن انسان می نماید. در نتیجه پوست ما مواد مغذی صابون را بیشتر جذب می نماید و آن را در برابر حملات میکروب ها مقاوم تر می سازد.

9. صابون شیر بز برای احیای پوست آسیب دیده

شیر بز سرشار از آلفاهیدروکسی اسیدهاست که به حذف سلول های مرده پوست یاری نموده و باعث رشد سلول های تازه می گردد. صابون شیر بز باعث احیای پوست آسیب دیده شده و ظاهر آن را جوان و شاداب می نماید.

10. صابون شیر بز برای مقابله با سرطان پوست

صابون شیر بز حاوی اندازه زیادی سلنیوم است. به عقیده محققان حوزه سلامت، سلنیوم می تواند از پوست در برابر آسیب های مخرب اشعه های ماورای بنفش نور خورشید محفاظت کند و به این ترتیب احتمال ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.

برای محافظت از پوست در برابر مضرات اشعه های ماورای بنفش و پیشگیری از این نوع سرطان ضروری است که به طور مرتب کرم ضدآفتاب بزنید، در ساعات گرم روز در معرض آفتاب قرار نگیرید، از کلاه مناسب بهره ببرید و غیره.

منبع: سلامت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1401 بروزرسانی: 24 مرداد 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2222

به "10 فایده صابون شیر بز برای پوست ، برترین صابون در بین صابون های طبیعی را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 فایده صابون شیر بز برای پوست ، برترین صابون در بین صابون های طبیعی را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید