پروژه ساخت پارکینگ در حریم ارگ علیشاه متوقف شد

به گزارش آی تی گپ، به دنبال پیگیری های معاونت میراث فرهنگی و مذاکره با مقامات استانی و ارسال نامه به مسئولان مصلی اعظم امام خمینی تبریز و شهرداری این شهر، از سوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی پروژه ساخت پارکینگ در حریم ارگ علیشاه متوقف شد.

پروژه ساخت پارکینگ در حریم ارگ علیشاه متوقف شد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، چندی پیش خاک برداری عمیق و احداث پارکینگ در عرصه خانه فتح الله و حریم مسجد علیشاه درحالی نگرانی کارشناسان، دوستداران و فعالان میراث فرهنگی را برانگیخته بود که برخی از دوستداران میراث فرهنگی تبریز نیز در نامه ای از معاونت میراث فرهنگی خواستار اقدام فوری برای جلوگیری از ساخت پارکینگ طبقاتی شدند.

محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی کشور در این زمینه اظهار کرد: درحال حاضر هیاتی از کارشناسان به استان تبریز اعزام شده اند تا نتایج کامل گزارش ها به شورای عالی شهرسازی و معماری جهت حفاظت از این بنای ارزشمند تاریخی گرفته شود.

طالبیان پس از بررسی و پیگیری که در دو روز گذشته با مقامات استانی تبریز داشت، خبر از توقف پروژه پارکینگ داد.

وی اضافه نمود: در دو روز گذشته با مقامات استانی تبریز تماس گرفته شد و نامه به مصلی و شهرداری از طرف مدیر استان ارسال شد و در حال حاضر پروژه احداث پارکینگ متوقف شده و هیاتی از کارشناسان نیز به تبریز اعزام شدند.

وی ادامه داد: گزارش کارشناسان پس از بررسی هفته آینده به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال می شود تا تصمیم دقیقی و همه جانبه ای در جهت حفاظت از ارگ علیشاه گرفته شود.

براساس این گزارش، مسجد تاج الدین علیشاه گیلانی معروف به ارگ علیشاه تبریز در تاریخ 15 دی 1310 هجری به شماره 170 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مسجد تاج الدین علیشاه از بناهای مربوط به دوره ایلخانی و یکی از بناهای منحصر به فرد است که توانست آرزوی دیرینه مسلمانان برای ساخت بنایی شبیه طاق کسری را جامعه عمل بپوشاند و الگوی جدید از مساجد را در زمان خود معرفی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 912

به "پروژه ساخت پارکینگ در حریم ارگ علیشاه متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه ساخت پارکینگ در حریم ارگ علیشاه متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید