واکنش ناجا به حواشی چرخاندن اراذل و اوباش ، اسیر جوسازی و فضاسازی نمی شویم

به گزارش آی تی گپ، رئیس پلیس پایتخت نسبت به حواشی پیش آمده در چرخاندن اراذل و اوباش واکنش نشان داد و گفت: پلیس اسیر جوسازی و فضاسازی نمی گردد.

واکنش ناجا به حواشی چرخاندن اراذل و اوباش ، اسیر جوسازی و فضاسازی نمی شویم

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از فارس، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه هفتمین مرحله از طرح ظفر پلیس مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران با اشاره به حواشی به وجود آمده از چرخاندن اراذل و اوباش سطح دار و برخورد نیروی انتظامی با آنها گفت: ذات اوباشگری گردن کلفتی، عربده کشی، قداره بندی، اخاذی از مردم و دست درازی به نوامیس مردم است؛ ما مجرمان زیادی را بازداشت می کنیم اما برای آنها چنین کاری نمی کنیم.

فرمانده انتظامی پایتخت توضیح داد: با اوباشی که در محله به نوامیس تعرض نموده و از مغازه ها و افراد باجگیری نموده و قداره در دست خودروها و مغازه ها را تخریب می نمایند نمی توان برخوردی مانند یک دزد داشت.

سردار رحیمی با تأکید بر این مطلب که پلیس اسیر جوسازی نمی گردد گفت: مسئولیت پلیس برخورد با کسانی است که به حقوق مردم دست درازی می نمایند؛ پلیس در این موارد کوتاه نمی آید.

وی به همکاری دستگاه قضا اشاره و بیان داشت: پلیس در مواردی که موجب اخلال در نظم عمومی و امنیت جامعه می گردد دچار فضاسازی نشده و کار خود را با جدیت دنبال می نماید چرا که خط قرمز پلیس بر هم زدن امنیت مردم بوده و با افرادی که به حقوق مردم تعرض نمایند برخورد قاطع خواهیم داشت.

فرمانده انتظامی پایتخت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه می گویند پلیس از نظر قانونی نمی تواند این افراد را در سطح شهر بچرخاند خاطرنشان کرد: پلیس مسائل قانونی را رعایت می نماید و بدون قانون عمل نمی نماید.

سردار رحیمی درباره فیلم های منتشرشده هنگام چرخاندن اراذل و اوباش در محل و تأدیب آنها توسط پلیس خاطرنشان کرد: به طور صریح به شما می گویم زمانی که اراذل را در محل می چرخاندند یکی از افرادی که مورد معترض قرار گرفته بود به آنها گفت نتیجه ظلم کردن خود را دیدید؟ که آن فرد اوباش آغاز به فحاشی و توهین به وی کرد؛ مأمور ما نیز آن رفتار را انجام داد؛ اگرچه قبول داریم موارد باید رعایت گردد.

وی در خصوص تجمعاتی که بعد از فوت محمدرضا شجریان به وجود آمد گفت: در این تجمعات به کسی تعرض نشد بعضی افراد دنبال بهانه و جوسازی هستند که این موارد را تأیید نمی کنیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1348

به "واکنش ناجا به حواشی چرخاندن اراذل و اوباش ، اسیر جوسازی و فضاسازی نمی شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ناجا به حواشی چرخاندن اراذل و اوباش ، اسیر جوسازی و فضاسازی نمی شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید