نکات سفر به مالزی از دید خبرنگارها

به گزارش آی تی گپ، سفر به مالزی برای همه مردم دنیا جالب توجه است و برای مسلمانان بسیار محبوبتر، این کشور زیبا برای پذیرش و مهمان نوازی از گردشگران اماده است و حسابی همه چیز برای تفریح و سرگمی مسافرین پیش بینی شده است در ادامه میخواهیم از دید خبرنگار CNN که به مالزی سفر کرده این کشور را بشناسیم، نکاتی ممکن است در معدود مقاله ای به ان اشاره شده باشد اما نگاه تیزبین یک خبرنگار آنها را شکار کرده و در ادامه میتوانید با ما در این ماجراجویی همراه شوید.

نکات سفر به مالزی از دید خبرنگارها

نمی دانیم تصور شما از تور مالزی چگونه است؛ اما از نظر ما، این کشور یکی از برترین و بهترین سرزمین های آسیایی برای سفر و گشت و گذار به حساب می آید. اغلب مردمان این دیار، پیروی دین اسلام هستند و همین موضوع هم باعث محبوبیت هرچه بیشتر این کشور نزد ایرانی ها شده است.

بازدید از تور مالزی تنها به تماشای مساجد و معابد خلاصه نمی شود؛ اینجا مردمانی زندگی می کنند که فرهنگ و آداب و رسوم خاصی دارند و گپ و گفت با آن ها، شما را به دنیای دیگری خواهد برد. طبیعت این کشور آنقدر زیبا و دلنشین است که آن را با جنگل های آفریقا و آمازون مقایسه می کنند. مالزی همه چیز را با هم دارد؛ سرگرمی های مدرن، معماری های اسلامی باشکوه، پارک های ملی فوق العاده، تفریحات هیجانی و ... تنها قسمتی از جذابیت های سفر به این کشور هستند.

بخش بزرگی از مسافران مالزی را ایرانی ها تشکیل می دهند؛ به همین خاطر امروز سعی داریم نکاتی مفید و جالب را درباره این دیار برایتان بیان کنیم تا با دید بازتری سفرتان را آغاز نمایید. مواردی که در این مقاله آن ها را بررسی کرده ایم توسط شبکه سی ان ان (CNN) جمع آوری و منتشر شده اند و قطعا موضوعات دیگری نیز در این فهرست جای می‌گیرند؛ اما این بار فقط فهرست سی ان ان را مرور می کنیم تا با نتایج تحقیقات این رسانه معروف آمریکایی درباره مالزی آشنا شویم.

امکان پرواز برای همه در مالزی

هزینه های پرواز در مالزی و به طور کلی، اغلب کشورهای جنوب شرقی آسیا، پایین است؛ به همین خاطر در هواپیماهای مالزی، اقشار مختلفی از سطوح گوناگون جامعه را خواهید دید. در این کشور حدود 18 مقصد داخلیِ هوایی وجود دارد و مالزیایی ها به وفور از این پروازها استفاده می کنند.

سفرهای هوایی در این سرزمین آنقدر معمول و محبوب هستند که این روزها تورهای گردشگری هم در طول برنامه هایشان، چندین بار مسافران را با هواپیما جا به جا می کنند. شما هم اگر مایل باشید می توانید با خرید یک تور از کوالالامپور، منطقه زیبای جورج تاون (Georgetown) و... را بازدید کنید.

میلو مالزی همه جا هست

میلو نام یک نوشیدنی خیلی معروف در مالزی است که کاکائو و دانه های غلات مهم ترین مواد تشکیل دهنده آن هستند. مالزی دارای بزرگترین کارخانه میلو در جهان است و کارخانه های معروف آن از سال 1950 در این کشور فعالیت می کنند.

از هر فروشگاهی می توانید به راحتی و بدون دردسر میلو را خریداری کنید؛ حتی از شعبه های رستوران هایی چون کی اف سی و مک دونالد. میلوها انواع گوناگونی دارند؛ اما از میان آن ها میلو گودزیلا طرفداران زیادتری دارد زیرا برای تهیه آن از بستنی هم استفاده می کنند.

استفاده از کلمه بیکن در مالزی معنای دیگری یافته

مالزی در میان کشورهای مسلمان نشین رتبه سوم را در جذب گردشگر دارد و سالانه از تعداد زیادی توریست میزبانی می کند. اغلب مسافرانی که این سرزمین را برای سفر و گشت و گذار برمی گزینند، مسلمانند؛ به همین خاطر در مالزی غذاهای حلال طبخ می شود، اما در سفر به این کشور به وضوح خواهید دید که از کلمه بیکن (bacon) استفاده می کنند که در سرزمین های اسلامی اصلا متعارف نیست. بیکن نام غذایی غیر حلال است که با گوشت خوک پخته می شود.

در مالزی بیکن ها با گوشت مرغ، بوقلمون یا گاو درست می شوند و معنای جهانیشان را از دست داده اند و بیکن های خوک تنها در رستوران های چینی یافت می شوند؛ پس نگران نباشید.

کرایه تاکسی های مالزی منصفانه اما...

تاکسیرانان در کوالالامپور بسیار منصف هستند و کرایه های پایین و کمی را از مسافرانشان تقاضا می کنند؛ اما از سوی دیگر باید بدانید که تاکسی های مالزی جزو بدترین انواع تاکسی ها در جهان رده بندی می شوند و اغلب کثیف و آلوده هستند. پس قیمت پایین آن ها نیز بی حکمت نیست.

مشکل دیگر این وسیله های نقلیه در مالزی، کمبود آن هاست؛ گاهی مسافران ساعت ها منتظر رسیدن تاکسی می شوند. این روزها اپلیکیشن هایی چون ایزی تاکسی (easy taxi) و مای تکسی (My Teksi) تا حدودی این مشکل را حل کرده اند اما باید حتما پیش از سفر، این برنامه ها را روی تبلت یا گوشی هوشمندتان نصب کنید.

پنانگ، پایتخت آشپزی مالزی

ما ایرانی ها بیشتر با کوالالامپور آشنایی داریم و اغلب این شهر را برای سفرهای تفریحی انتخاب می کنیم؛ اما پنانگ (Penang) یکی از مهم ترین ایالت های مالزی است که با عنوان پایتخت آشپزی این کشور شناخته می شود.

اینجا هر نوع غذای مربوط به آسیای شرقی که فکرش را کنید به آسانی پیدا می شود؛ اما مشکل اساسی، صف های طولانی رستوران ها و غذاخوری های معروف پنانگ هستند که گاهی حدود 2 ساعت میهمانان را پشت درهای بسته منتظر می گذارند. گفته می شود بهترین غذاهای خیابانی جهان در پنانگ سرو می شوند؛ پس این ایالت خوش رنگ و بو را از دست ندهید.

ماه رمضان و سفر به مالزی

بیش از نیمی از ساکنان مالزی، مسلمان هستند و این موضوع به وضوح در همه جا قابل مشاهده است. به همین خاطر اغلب مسافران ماه رمضان را برای سفر، زمان مناسبی نمی دانند؛ اما مردمان این کشور از غیر مسلمانان و مسافران انتظار غذا نخوردن یا سیگار نکشیدن در این ماه را ندارند. البته خوردن و آشامیدن در خیابان ها کار درستی به حساب نمی آید؛ ولی شدت این موضوع مانند شهرهایی نظیر دبی نیست و برخورد بدی با توریست ها نمی شود.

شب های رمضان در مالزی شور و حال ویژه ای دارد؛ سفره های پذیرایی در هر کوی و سرایی به چشم می خورند و همه هر چه در توان دارند، در اختیار روزه داران و میهمانان خدا قرار می دهند و ضیافتی گسترده برپا می شود. پس ماه رمضان زمان بدی برای سفر به مالزی نیست.

تنوع گیاهی و جانوری بی نظیر مالزی

مالزی یکی از چند کشور جهان است که تنوع زیستی خوبی دارد و 20 % از گونه های حیوانی منحصر به فرد کره زمین را در خود جای داده است؛ یعنی درست مثل برزیل. جنگل های بارانی این کشور به راستی فوق العاده هستند؛ نمونه اش پارک ملی تامان نگارا (Taman Negara) است که حدود 130 میلیون سال قدمت دارد. گرچه این پارک را در قرن بیستم سر و سامان دادند؛ اما از نظر زیست بوم بسیار کهن است و جنگل های آمازون با قدمت 55 میلیون سال، باز هم به نسبت این پارک ملی بسیار جوان به حساب می آیند.

در فیلم های مالزیایی زیاد ببرهای وحشی را مشاهده می کنیم. این حیوانات اصلا افسانه نیستند بلکه هنوز در جنگل های انبوه این کشور آزادانه زندگی می کنند. از نظر پوشش گیاهی هم مالزی حرف های زیادی برای گفتن دارد؛ اینجا زادگاه بزرگترین گل دنیاست، همچنین رز صورتی خودرو هم به وفور در آن یافت می شود.

مالزی و شبکه های اجتماعی

بنابر بررسی های یک شرکت تحقیقاتی به نام تی ان اس (TNS)، مالزیایی ها به شبکه های اجتماعی علاقه زیادی دارند. در نتایج این تحقیقات که در سال 2010 میلادی انجام شد، این چنین آمده است:

هر مالزیایی به صورت متوسط و میانگین 233 نفر دوست مجازی دارد. (که با توجه به تاریخ این پژوهش عددی سرسام آور است) جالب اینجاست که مردمان روستایی و محلی این کشور نیز علاقه شدیدی به استفاده از شبکه های مجازی دارند. گویا مالزی برای زندگی در فضای مجازی ساخته شده است.

انتشار: 2 خرداد 1397 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 37

به "نکات سفر به مالزی از دید خبرنگارها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات سفر به مالزی از دید خبرنگارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید