نخستین سمپوزیوم بین المللی نوروبیوم آذرماه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می گردد

به گزارش آی تی گپ، نخستین سمپوزیوم بین المللی نوروبیوم 23 تا 26 آذر ماه 1398 در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می گردد.

نخستین سمپوزیوم بین المللی نوروبیوم آذرماه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می گردد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جواد صفایی عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد درباره فعالیت های این مرکز علمی در حوزه علوم شناختی گفت: نوروبیوم ایران نام مجموعه ای از آزمایشگاه های پژوهشی فعال در حوزه علوم اعصاب شناختی است که در قالب یک گروه پیشران با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری و همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت خود را از ابتدای سال 1398 شروع نموده است.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: آزمایشگاه های گروه پیشران نوروبیوم ایران (3 واحد پژوهشی در دانشگاه فردوسی مشهد، یک واحد در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر و یک واحد در دانشگاه تبریز) در ارتباطی تنگاتنگ با آزمایشگاه دانشگاه UPJV فرانسه و با همکاری پروفسورفابریس والیوسدر جستجوی نشانگر های زیستی هستند که بتوان بر مبنای آن فرایند تکامل مغز و شبکه های مربوط به شکل گیری زبان و گویش را آنالیز کرد.

وی همچنین گفت: این مطالعه ازگروه سنی بچه ها زودرس (با همکاری بیمارستان قائم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بیمارستان CHU Amiens فرانسه) شروع شده و تا سن نوجوانی ادامه دارد.

صفایی با بیان اینکه یافتن این نشانگر ها در پیش بینی بیماری های مربوط به تکامل سیستم عصبی و بویژه بیماری بیش فعالی همراه با نقصان توجه یاری می نماید، گفت: تشخیص زود هنگام این گروه از بیماری ها و اخذ استراتژی های مناسب در سنین اولیه رشد، نقش مهمی در ارتقای کیفیت زندگی بیماران مبتلا و نهایتا با توجه به شیوع آن، اقشار مختلف جامعه دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد یادآور شد: نخستین سمپوزیوم بین المللی نوروبیوم در هفته آخر آذرماه (23 الی 26 آذر ماه 1398) به میزبانی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی برگزار می گردد.

به گفته وی، در این گردهمایی علمی بین المللی، کوشش خواهد شد تا ضمن معرفی پژوهش های جدید در حوزه علوم اعصاب شناختی، آخرین دستاورد های علمی گروه نوروبیوم ایران به سمع و نظر اساتید و دانشجویان علاقه مند به حوزه علوم اعصاب شناختی برسد.

صفایی در ادامه گفت: در این سمپوزیوم محققان گروه پژوهشی نوروبیوم ایران به بحث در حوزه تکامل سیستم عصبی می پردازند؛ روش ها و ابزار های مختلف مطالعه تکامل سیستم عصبی مرکزی معرفی می شوند و همچنین تازه ها و نوآوری ها در این حوزه جهت آشنایی محققان و علاقه مندان ارائه می گردد.

وی همچنین اضافه نمود: در این سمپوزیوم اساتید این تیم پژوهشی به ارائه آخرین دستاورد های خود در حوزه مشخصه سازی فعالیت های درون زا در مراحل تکامل جنینی، تکامل شبکه های موثر در پاسخ به محرک های صوتی خارجی، رابطه ساختار و عملکرد مغز در مراحل تکامل و همچنین ابزار های توسعه داده شده جهت ارزیابی این عملکرد می پردازند و به علاوه نحوه تغییر ساز و کار شبکه های مغز در صورت بروز بیماری بیش فعالی نیز آنالیز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 681

به "نخستین سمپوزیوم بین المللی نوروبیوم آذرماه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین سمپوزیوم بین المللی نوروبیوم آذرماه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید