عکس، طرح و ایده های طراحی شومینه

به گزارش آی تی گپ، دستیابی و اجرای ایده های طراحی شومینه کمی سخت به نظر می آید. استفاده از شومینه باعث ایجاد حس خوشایند در ساختمان می گردد. در روزهای سرد زمستانی وجود یک شومینه برای دورهمی های خانواده و دوستان فضای بسیار مناسبی ایجاد می نماید.

عکس، طرح و ایده های طراحی شومینه

جهت دریافت مشاوره خدمات هزینه چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

شومینه باعث ایجاد فضایی دنج در خانه می شود و وجود آن می تواند به عنوان نقطه کانونی نیز در نظر گرفته شود. ساخت این المان در هر خانه ای امکان پذیر می باشد و برای ساخت دکور آن ها از متریال های مختلفی مانند سنگ، آجر، سرامیک و مواد طبیعی، استفاده می شود.

در ساخت شومینه های قدیمی از مصالحی مانند سنگ و آجر استفاده می شده است، اما امروزه برای ساخت شومینه های مدرن از انواع متریال مانند مرمر و حتی شیشه استفاده می شود. در ساخت شومینه های امروزی ظاهر آن ها تغییر نمی نماید بلکه مواد خامی که از آن ها در این زمینه استفاده می شود، تغییر می نماید.

ایده های طراحی شومینه

  • استفاده از سنگ طبیعی

سنگ ساختمانی یکی از مصالح پرکاربرد در نماسازی و طراحی داخلی است و به دلیل استحکام و دوام بالا همیشه مورد استقبال عموم قرار می گیرد. شومینه هایی که در کلبه های جنگلی یا ویلاها وجود دارند اصولاً با این متریال ساخته شده اند و زیبایی آن ها بی نظیر است. استفاده از سنگ طبیعی در تزئین شومینه نمایی فوق العاده به دکوراسیون منزل شما می دهد. این سنگ ها نمایی از طبیعت را وارد خانه می نمایند و حسی زیبا و گرم به ساکنین می بخشند.

  • استفاده از سنگ آنتیک

سنگ آنتیک نوعی سنگ مصنوعی محسوب می شود که جنبه دکوراتیو دارد و به عنوان دیوارپوش در دکوراسیون داخلی ساختمان به کار می رود. سنگ آنتیک در رنگ ها و ابعاد متنوع ساخته می شود و نمای بسیار زیبایی به منازل مسکونی می بخشد. از سنگ های دکوراتیو آنتیک می توان برای تزئین نمای دیوار شومینه استفاده نمود و انتخاب رنگ آن ها را با توجه به طیف رنگی نمای داخلی منزل انجام داد.

  • استفاده از آجر

امروزه از آجرهای دکوراتیو رنگی برای تزئین شومینه و دیوار اطراف آن به وفور استفاده می شود. برای متمایز کردن شومینه از دیگر فضاهای خانه می توان از آجرهای رنگی هماهنگ با دکوراسیون داخلی استفاده نمود. گاهی استفاده از رنگ متضاد در نمای شومینه زیبایی خاص و متفاوتی به منزل شما می دهد.

  • استفاده از فلز

استفاده از ورق های فلزی برای طراحی دیوار دور شومینه ایده ای جالب و زیباست زیرا نمایی مدرن به دکوراسیون داخلی ساختمان می بخشد. ورق های فلزی به دلیل این که نور را منعکس می نمایند، باعث عظیمنمایی شومینه شده که این خود نکته ای قابل توجه در طراحی نمای شومینه های کوچک می باشد.

  • شومینه بیرونی

اولین نکته ای که در طراحی شومینه های بیرونی باید به یاد داشته باشید، انتخاب سوختی است که در نظر دارید از آن در طراحی این المان استفاده نمایید. انتخاب منبع سوخت می تواند در طراحی حیاط خلوت و شومینه بیرونی تاثیرگذار باشد.

برای مثال اگر از سوخت گازی استفاده می کنید، انتخاب مکانی برای ساخت شومینه بیرونی که به منبع گاز نزدیک باشد، می تواند حائز اهمیت باشد. استفاده از چوب نمونه ای از انواع روش های قدیمی برای سوخت شومینه های بیرونی در نظر گرفته می شود. استفاده از این منبع سوخت بسیار ارزان قیمت بوده و در ایجاد حس نوستالژی و هم چنین از جهت مقرون به صرفه بودن آن نمونه ای مناسب برای انتخاب می باشد.

  • استفاده از شیشه

امروزه در ساخت شومینه ها از شیشه نیز می توان استفاده کرد. استفاده از شومینه های مدرن در بیشتر سبک های طراحی داخلی قابل جرا می باشد. هم چنین می توان آن ها را در هر مکانی که در نظر دارید بسازید.

  • استفاده از شومینه به عنوان اِلمان تقسیم نماینده اتاق نشیمن

اگر فضای اتاق نشیمن عظیم است استفاده از شومینه به عنوان تقسیم نماینده به عنوان یکی از خلاقانه ترین ایده ها در نظر گرفته می شود. استفاده از یک شومینه دو طرفه می تواند باعث ایجاد زیبایی در دو قسمت اتاق شود.

  • استفاده از شومینه در زاویه اتاق

اگر در نظر دارید در زاویه اتاق نسبت به ساخت شومینه اقدام نمایید، امکان استفاده از هر دو شومینه های سنتی و مدرن وجود دارد. گوشه اتاق ها معمولا خالی بوده و به همین دلیل برای ساخت یک شومینه بسیار مناسب می باشند. استفاده از یک شومینه مناسب در این قسنمت از اتاق نشیمن باعث ایجاد جذابیت منحصر بفردی در اتاق می شود.

  • استفاده از شومینه های مجزا

استفاده از شومینه های مجزا برای اتاق نشیمن های کوچک بسیار مناسب می باشد. انواع مختلف این شومینه ها گرمای زیادی ایجاد می نمایند. این المان معمولا در اندازه های کوچک وجود دارد و به راحتی می توان از آن ها در گوشه ای از اتاق نشیمن استفاده کرد.

  • استفاده از شومینه برقی

امروزه در بسیاری از خانه های مدرن از شومینه برقی استفاده می شود. اگرچه شومینه های سنتی به واسطه سوخت طبیعی چوب حس و حال بهتری ایجاد می نمایند، اما استفاده از آن ها در هر خانه ای امکان پذیر نیست و البته تا اندازه زیادی به سلیقه افراد بستگی دارد.

  • استفاده از شومینه گازی

شومینه گازی از گاز برای روشن نگه داشتن هیزم های سرامیکی استفاده می نمایند. گاز به وسیله لوله های مخصوص به شکاف های کوچک درون هیزم های سرامیکی راهنمایی می شود. هر شومینه مجهز به یک دستگاه کنترل برای تنظیم میزان گاز ورودی به هیزم هاست.

برای ایجاد شعله نیز تنها از فندک نصب شده در آن استفاده می شود. شعله فندک منجر به سوختن گاز و شعله ور شدن آن می شود، در نتیجه هیزم ها روشن شده و پس از چند دقیقه گرمایی دلچسب در فضا حس می شود.

نکات پایانی

ایده های زیادی برای طراحی شومینه ها وجود دارد که بر اساس سبک طراحی خانه و سلیقه شخصی می توانید نمونه ای مناسب از ایده ای سازگار با شرایط را انتخاب نمایید. استفاده از این المان هم در طراحی فضای باز و هم در دکوراسیون داخلی می تواند انتخاب مناسبی برای ایجاد نقطه کانونی باشد.

استفاده از شومینه ها این امکان را فراهم می نماید که در شب های سرد زمستانی فضایی گرم برای هم نشینی با دوستان و خانواده در اختیار داشته باشید. مشورت با یک متخصص در این زمینه می تواند به شما در ساخت یک شومینه زیبا یاری کند. استفاده از ایده های شخصی در زمینه طراحی این المان می تواند نتیجه رضایت بخشی به همراه داشته باشد.

در انتهای این مطلب از ما عکس و ایده هایی از طراحی شومینه در ساختمان برای شما عزیزان ارائه خواهیم داد که امیدواریم از دیدن آنها لذت ببرید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1254

به "عکس، طرح و ایده های طراحی شومینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس، طرح و ایده های طراحی شومینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید