سعودی ها 17 صیاد یمنی را در الحدیده بازداشت کردند

به گزارش آی تی گپ، وزارت ماهیگیری و منابع دریایی یمن ضمن اعلام خبر بازداشت 17 صیاد به دست ائتلاف سعودی توضیح داد، بازداشت و شکنجه این صیادان متناقض با عرف و قانون بین الملل است.

سعودی ها 17 صیاد یمنی را در الحدیده بازداشت کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت ماهیگیری و منابع دریایی دولت نجات ملی یمن خاطرنشان کرد، نیرو های وابسته به ائتلاف سعودی 17 صیاد یمنی را در جزیره حنیش در استان الحدیده واقع در غرب یمن بازداشت نموده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی یمن سبأ، وزارت خانه مذکور خاطرنشان کرد، اقدامات سختگیرانه ائتلاف سعودی علیه ماهیگیران یمنی، بازپرسی از آنها، شکنجه و مصادره ماهیان صید شده توسط آن ها در تناقض با عرف و قانون بین الملل واقع شده است.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است: دشمن سعودی، این صیادان به نیرو های امنیتی در الخوخه تحویل داده اند تا از آن ها بازپرسی گردد و آن ها هنوز در بازداشت هستند.

وزارت ماهیگیری و منابع دریایی یمن در ادامه از سازمان ملل و دیگر سازمان های حقوقی و بشردوستانه خواست با میانجیگری، این صیادان را آزاد نمایند و جلوی تکرار این دست اقدامات مجرمانه علیه صیادان را بگیرند.

وزارت خانه مذکور سپس بر حق خود برای تنظیم دادخواست قضایی در دادگاه های بین المللی در این مورد تأکید کرد.

در آذرماه 1397 (مارس 2015) توافقی میان صنعا و تیم دولت مستعفی یمن با نظارت سازمان ملل امضا شد تا به درگیری ها در الحدیده انتها داده گردد، اما تیم وابسته به دولت مستعفی با کارشکنی های خود مانع اجرای توافق مذکور شد.

سازمان حقوق بشری تهامه اخیرا خاطرنشان کرد، از شروع حملات ائتلاف سعودی به یمن در مارس 2015 تا کنون 7 هزار و 217 غیرنظامی در استان الحدیده در غرب یمن کشته و زخمی شده اند

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 790

به "سعودی ها 17 صیاد یمنی را در الحدیده بازداشت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعودی ها 17 صیاد یمنی را در الحدیده بازداشت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید