اغفال دختران با خواستگاری اینترنتی

به گزارش آی تی گپ، دو پسر جوان که در پرونده های جداگانه با خواستگاری اینترنتی از دختران و اغفال آن ها دست به کلاهبرداری زده بودند، دستگیر شدند.

اغفال دختران با خواستگاری اینترنتی

اولین پرونده درپی طرح شکایتی از سوی دختری جوان با موضوع کلاهبرداری در پلیس فتای استان ایلام تشکیل شد. شاکی در اظهارات خود بیان کرد: در شبکه اجتماعی اینستاگرام با فردی آشنا شدم. آن پسر به من ابراز علاقه کرد و من نیز به او علاقه مند شدم. پسر جوان پس از خواستگاری و جلب اعتماد من به بهانه ازدواج مبالغی از من قرض گرفت، اما پس از آن ارتباط خودش را قطع کرد و بعد از آن بود که فهمیدم طعمه کلاهبرداری شده ام.

کارشناسان پلیس فتا پس از اخذ اظهارات شاکی و آنالیز مستندات او، پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند و با اقدامات فنی و تخصصی عامل کلاهبرداری مورد شناسایی نهاده شد.

این پسر به پلیس فتا احضار شد و درحالی که ابتدا سعی داشت وانمود کند بی گناه است، با مشاهده مستندات موجود به اقدام مجرمانه اش اعتراف کرد و در نهایت پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ علی جاقتصادی، رئیس پلیس فتای ایلام، با بیان اینکه در بسیاری از موارد هویت کاربران در فضای مجازی واقعی نیست و افراد کلاهبردار با هویت جعلی و در پوشش های مختلف فعالیت می نمایند، توصیه کرد: کاربران در هنگام فعالیت در شبکه های اجتماعی از اعتماد به افراد ناشناس خودداری نمایند و اطلاعات خصوصی و هویتی خود را در اختیار آن ها قرار ندهند.

در دومین پرونده فردی که در فضای مجازی با هویت کاذب و جلب اعتماد دختری اقدام به دریافت تصاویر و فیلم های شخصی او نموده بود، به دام افتاد. دختری جوان شکایتی را مطرح نمود مبنی بر اینکه به وسیله واتس اپ توسط شخصی ناشناس مورد تهدید و اخاذی نهاده شده و آن فرد گفته تصاویر و فیلم خصوصی او را منتشر می نماید.

در تحقیقات اولیه از شاکی معین شد شخصی در شبکه اجتماعی واتس اپ با هویت جعلی با ایجاد رابطه دوستی، وعده ازدواج و ترفند های خاص مجرمانه، اقدام به دریافت تعدادی عکس و فیلم از شاکی نموده است و از این طریق قصد اخاذی از او را دارد.

کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و مهندسی پیروز شدند متهم را شناسایی نمایند و در نهایت این مجرم سایبری را دستگیر کردند و او را درحالی که به جرمش اعتراف نموده بود، برای سیر مراحل قانونی به دادسرا تحویل دادند. سرهنگ امین یادگارنژاد، رئیس پلیس فتای استان کرمان، با تأیید این خبر توضیح داد: هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای مجازی برابر ماده 17 قانون جرائم رایانه ای جرم محسوب شده و قانون گذار برای آن مجازات معین نموده است.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: امروزه سوء استفاده کلاهبرداران و سودجویان از فضای سایبری برای دستیابی به اهداف ناصحیح و پلیدشان افزایش یافته و با بهره گیری از ناآگاهی و سادگی افراد در این فضا مرتکب جرائمی می شوند. این مجرمان اکثرا با انگیزه کسب منافع اقتصادی، تهدید و اخاذی، تسویه حساب شخصی، انتقام جویی یا تفریح و سرگرمی در این فضا وارد می شوند.

منبع: فرارو
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1631

به "اغفال دختران با خواستگاری اینترنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اغفال دختران با خواستگاری اینترنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید