چرا ایجاد خط فراوری مته حفاری مهم است؟

به گزارش آی تی گپ، نماینده تام الاختیار استاندار خوزستان در امور اشتغال با حضور در جهاد دانشگاهی خوزستان، از روند استقرار خط فراوری مته حفاری در این سازمان بازدید کرد.

چرا ایجاد خط فراوری مته حفاری مهم است؟

به گزارش خبرنگاران، دکتر یداله مهرعلیزاده در بازدید از روند استقرار خط فراوری مته حفاری جهاد دانشگاهی خوزستان، گفت: تدوین دانش فنی و راه اندازی خط فراوری مته حفاری که پیش از این کشور به واردات آن وابسته بود، غروربرانگیز و موجب افتخار است. انجام چنین کاری و دستیابی به این موفقیت، ارزش علمی، انسانی و فنی بالایی دارد؛ به ویژه برای کشور ما که با تحریم های ظالمانه ای روبرو است، این موفقیت، برگ افتخاری برای کشور، جامعه علمی و جهاد دانشگاهی است.

وی اضافه کرد: مهم ترین وظیفه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، یاری به توسعه استان و فراهم کردن شرایط رشد اقتصادی است که لازمه آن، انجام فعالیت هایی است که منجر به فراوری دانش فنی شوند، زیرا فراوری دانش فنی، پیشران توسعه استان است.

مهرعلیزاده توضیح داد: اقتصاد استان خوزستان، متاثر از نفت است و در نتیجه تحریم، دو برابر بیشتر از استان های دیگر تاثیرپذیری دارد؛ برای پیش گیری از این مساله، ضروری است در زمینه تدوین و فراوری دانش فنی بیش از گذشته فعالیت گردد و واحدهایی که در این زمینه فعالیت می نمایند، مورد حمایت قرار گیرند. بسیاری از کالاهایی که به کشور وارد می شوند، امکان فراوری در داخل را دارند و تنها ضروری است با مدیریت صحیح، منابع به سمت واحدهای فراوریی و دانش بنیان راهنمایی گردد.

قائم مقام معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان تاکید نمود: منابع به اندازه کافی در کشور وجود دارد و تنها ضروری است با هماهنگی و مدیریت صحیح منابع، واحدهای فراوریی مورد حمایت قرار گیرند. تحریم، در کنار مشکلاتی که ایجاد نموده، مزایایی نیز برای کشور داشته است و در مقایسه با سال 90، اقتصاد ایران بزرگ تر و پویاتر شده است و آسیب پذیری آن در برابر تحریم ها کمتر شده است.

نماینده تام الاختیار استاندار خوزستان در امور اشتغال ضمن تبریک موفقیت جهاد دانشگاهی در تدوین دانش فنی و فراوری مته های حفاری، گفت: در مجموعه استانداری خوزستان این آمادگی وجود دارد که از واحدهایی که این توانایی را دارند که منابع را به فراوری محصول تبدیل نمایند، حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگاران، سیدعلیرضا علوی، رییس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت هایی که در زمینه استقرار خط فراوری مته حفاری در اهواز اجرا شده است، گزارشی از فعالیت های اجرا شده در این پروژه ارائه کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 112

به "چرا ایجاد خط فراوری مته حفاری مهم است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ایجاد خط فراوری مته حفاری مهم است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید