افتتاح پروژه جواهر فرودگاه چانگی در سنگاپور

به گزارش آی تی گپ، ترکیبی از فرودگاه بهشت تقریبا می تواند مفهوم جذابی را در ذهن ها به وجود بیاورد، همانطور که می دانید ما همیشه فرودگاه را به مکان هایی شلوغ و جایگاه های طوسی رنگ می شناسیم اما اگر بتوان تصور کرد که در فروگاه همان حس و حالی که در یک مرکز تفریحی دارید را تجربه کنید می تواند گزینه ای بسیار جذاب و دلچسب باشد. در سنگاپور پروژه ای به جواهر از سال های گذشته در حال انجام بود که در 17 آوریل 2019 سرانجام به سرانجام رسید و ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا خبر افتتاح پروژه جواهر سنگاپور را خدمتتان ارائه دهیم. این فرودگاه در سنگاپور توانسته است فزونی خود را به نسبت دیگر فرودگاه های دنیا به اثبات برساند که ما در ادامه به آن خواهیم پرداخت، در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر درباره افتتاح پروژه جواهر سنگاپور اطلاعات داشته باشید.

افتتاح پروژه جواهر فرودگاه چانگی در سنگاپور

همانطور که در خبرهای قبلی درباره پروژه جواهر سنگاپور که در فرودگاه چانگی قرار بود اجرا گردد شرح دادیم، این فرودگاه با ارائه امکانات و خدمات بی نظیر به مسافران تور سنگاپور توانسته عنوان بهترین فرودگاه دنیا را از وب سایت معتبر اسکای ترکس را دریافت کند. این سازه کروی شکل از 9000 قطعه شیشه ساخته می گردد که وزن هر قطعه شیشه چیزی حدود 300 کیلوگرم خواهد بود. علاوه بر قطعات شیشه ای، حدود 18000 تیرآهن و 6000 گره فولادی بار این سازه سنگین و عظیم را تحمل خواهند کرد. تیم ساخت این مجموعه شبانه روز در حال کوشش هستند تا بی نظیرترین مجموعه ساختمانی فرودگاهی دنیا را تکمیل نمایند. هر قطعه شیشه با دقت توسط جرثقیل ها سرجایش قرار داده می گردد تا در نهایت سازه ای کروی و تمام شیشه ای به نام جواهر ساخته گردد، نکته جالبی که در مورد این سازه وجود دارد وزن 6000 تنی آن در نهایت است.

این پروژه پس از 4 سال ساخت و ساز و پوشش رسانه ای بی وقفه، پروژه جواهر فرودگاه چانگی سنگاپور به طور رسمی افتتاح گشت. این مجموعه چند منظور در زمینی به مساحت 135700 متر مربع و به شکل دونات نیز ساخته شده است و در نمای بیرونی این مجموعه چند منظوره از شیشه و فولاد استفاده شده است. پروژه جواهر فرودگاه چانگی 3 ترمینال از 4 ترمینال این فرودگاه را به هم متصل می نماید. با افتتاح پروژه جواهر سنگاپور پس از 4 سال توانست عنوان بهترین فرودگاه دنیا را در رتبه بندی سایت Skytrax را از آن خود کند.

هزینه ای که بابت ساخت پروژه جواهر سنگاپور صرف شده برابر با 1.25 میلیارد دلار بوده و طراحی آن را معمار مشهوری به نام Moshe Safdie بر عهده داشته است. مجموعه جواهر 10 طبقه دارد که 5 طبقه آن بالای سطح زمین است و 5 طبقه آن در زیرزمین واقع شده است.

در میان مجموعه جواهیر سنگاپور آبشاری به ارتفاع 40 متر وجود دارد که بلندترین آبشار زیرسقف دنیا محسوب می گردد. جالب است بدانید که آبشاری که در این مرکز ساخته شده محیط بسیار فوق العاده را پدید آورده و بازدیدنمایندگان پیش از اینکه بتوانند از آن دیدن نمایند صدایش را می شوند. افرادی که در این فرودگاه پرواز دارند در صورتی که پروازشان ساعتش عوض گردد یا اینکه زودتر از زمان پرواز به فرودگاه برسند می توانند به سمت فروشگاه و رستورانی که در قسمت بیرونی آن وجود دارد بروند و لحظاتی را در آن سپری نمایند و از صدای آبشار مجموعه نهایت لذت را ببرند.

آشنایی با پروژه جواهر سنگاپور

در حقیقت پروژه جواهر سنگاپور 280 مغازه خرده فروشی و رستوران را در فرودگاه جانگی در این کشور جای داده است و می توان گفت که یکی از زیباترین مراکز خریدی است که در فضایی سبز محصور شده است. جواهر یک ترمینال (پایانه) فرودگاهی نیست و هیچ درب یا سالن ورودی ندارد و هر کسی می تواند از آن بازدید کند. پس لازم نیست که حتما برای پرواز به سمت این فرودگاه بروید چرا که به جرات می توان آن را جز جاذبه های گردشگری سنگاپور به شمار آورد.

بخش هایی از این فرودگاه برای اهداف مختلفی ساخته شده اند که علاوه بر این که ترمینال 1، 2 و 3 را به هم متصل می نمایند خدماتی از جمله چک این زود هنگام و نگهداری چمدان ها را هم به مسافران ارائه می دهد. سالن استراحت چانگی نیز به منظور تکمیل ایستگاه چندگانه سرویس حمل و نقل (ترنسفر) طراحی شده تا ارتباط هوا و دریا را برای مسافران کشتی های کروز ارتقا بخشد.

این مجموعه چندمنظوره امکاناتی نظیر وای فای و پاوربانک رایگان را به مدت زمان 12 ساعت به مسافران ارائه می دهد.

مسافرانی که سمت پروه جواهر سنگاپور می روند، معمولا به تفریحات متنوعی دسترسی دارند که از جمله آن ها می توان به سینما آی مکس اشاره داشت. باغی 4 طبقه به نام دره جنگل shiseido که دارای چندین جهت پیاده روی می باشد و چشم اندازهای فوق العاده ای دارد و آبشاری آن را محاصره نموده است. در طبقه بالای مجتمع پارکی Canopy در زمینی به مساحت 14 هزار مترمربع واقع شده است که چندین رستوران و باغ موضوعی را در خود جای داده است. در این بخش اگر چه بعضی از قسمت ها باز و قابل استفاده است، اما در سایر نقاط آن کار هنوز هم ادامه دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 208

به "افتتاح پروژه جواهر فرودگاه چانگی در سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح پروژه جواهر فرودگاه چانگی در سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید