نام پردازنده پرچمدار کوالکام معین شد

به گزارش آی تی گپ، کوالکام به زودی مراسمی سالانه را در شهر هاوایی در کشور آمریکا برگزار خواهد نمود. این شرکت معمولا هرساله در همین مراسم، نسل جدید پردازنده های خود برای موبایل ها را معرفی می نماید. حال با توجه به توییت حساب کاربری Roland Quandt در توییتر، بهترین پردازنده سال جاری شرکت کوالکام، با نام اسنپدراگن 855 عرضه خواهد شد. این پردازنده بر مبنای معماری 7 نانومتری و توسط شرکت TSMC ساخته خواهد شد.

نام پردازنده پرچمدار کوالکام معین شد

این پردازنده تا کنون با نام اسنپدراگن 8150 شناخته می شد اما به نظر می رسد این نام برای استفاده داخلی در شرکت کوالکام بوده و برای عرضه در بازار، کوالکام این پردازشگر را با نام اسنپدراگن 855 عرضه می نماید.

پردازنده اسنپدراگن 855 به چیپست مودم اسنپدراگن X50 نیز مجهز خواهد شد که به صورت اختصاصی برای پاسخ به احتیاج شبکه 5G طراحی شده است. خود پردازنده نیز از سه خوشه تشکیل داده شده که سرعت قدرتمندترین خوشه روی 2.84 گیگاهرتز تنظیم شده است. پردازشگر گرافیکی این چیپست نیز، Adreno 640 خواهد بود.

در کنار این موارد، اسنپدراگن 855 به واحد پردازش عصبی یا همان NPU نیز مجهز شده که برای هوش مصنوعی در گوشی ها، کاربرد خواهد داشت. کوالکام همچنین برای رقابت با ویژگی GPU Turbo در گوشی های هواوی که پردازشگر گرافیکی دستگاه را متناسب با بازی ها تقویت می نماید، یک ویژگی جدیدی به نام Elite Gaming در نظر گرفته که در گوشی های دارای پردازنده اسنپدراگن 855 شاهد آن خواهیم بود.

خوشبختانه معرفی این پردازنده خیلی دور نیست و تا آخر هفته شاهد معرفی این پردازنده جدید خواهیم بود. شما درباره اسنپدراگن 855 چه فکر می کنید؟ آیا پرچمداران اندرویدی سال آینده که مبتنی بر این پردازشگر هستند، می توانند با آیفون XS و پردازنده قدرتمند آن یا هواوی میت 20 پرو و پردازنده Kirin 980 رقابت نمایند؟

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 158

به "نام پردازنده پرچمدار کوالکام معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نام پردازنده پرچمدار کوالکام معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید