فروش 62میلیارد تومانی صنایع دستی از ابتدای امسال

به گزارش آی تی گپ، معاون صنایع دستی گفت: سال جاری با برگزاری بازارچه های صنایع دستی برای فعالان این حوزه متفاوت شروع شد و در سال حمایت از کالای ایرانی بازارچه های صنایع دستی بیش از 62میلیارد تومان فروش داشت.

فروش 62میلیارد تومانی صنایع دستی از ابتدای امسال

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، پویا محمودیان، معاون صنایع دستی کشور، در آیین گشایش نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در همدان با بیان این مطلب اضافه نمود: در این میان استان همدان با بیش از 80میلیون تومان در صدر نهاده شد.

معاون صنایع دستی اضافه نمود: رویداد امروز بسیار حائز اهمیت است. ما باید با برنامه ریزی های دقیق تر و کوشش بیشتری روی این حوزه تمرکز داشته باشیم. سال 96 بر اساس آمار رسمی گمرک صادرات 281میلیون دلار اعلام شد که استان همدان رتبه هفتم صادرات را به خود اختصاص داد.

محمودیان در ادامه گفت: شهر لالجین یکی از ظرفیت های صنایع دستی همدان است که امیدواریم بتوانیم در آینده نه چندان دور اجلاس جهانی صنایع دستی را در این برگزار کنیم. اما باید مدیران همراه و همگام با ما باشند تا بتوانیم شهر لالجین را به عنوان شهر جهانی صنایع دستی حفظ کنیم.

او به موضوع ممنوعیت ورود کالای غیر ایرانی به کشور اشاره نمود و گفت: با این کار باید از هنرمندان و صنعت گران این مرز و بوم حمایت کرد. امیدواریم که نه تنها در لالجین بلکه در هیچ جای ایران نشانی از صنایع دستی غیر ایرانی نبینیم.

محمودیان گفت: طبق نامه ای که از طرف دکتر مونسان به سایت های تاریخی ارسال گردیده با فروش صنایع دستی غیر ایرانی طبق قانون برخود می گردد.

معاون صنایع دستی اضافه نمود: خبر خوش دیگر انعقاد تفاهم نامه با صندوق توسعه و عشایر است که یکی از دغدغه های همیشگی ما بود.

او اظهار امیدواری کرد که در خاتمه شهریور شاهد برقراری بیمه هنرمندان باشیم.

محمودیان ادامه داذ: با توجه به اینکه رویداد همدان 2018 جزواولین رویدادهای ما است، تمام سعی خود را خواهیم کرد که در چیدمان صنایع دستی را نشان دهیم.

او توضیح داد: استان همدان استان بسیار مهم و استراتژیکی در حوزه صنایع دستی است و جزو استان هایی است که شاهد اتفاق های خوبی در آن خواهیم بود که از آن طریق می توانیم به رشد صادرات غیر نفتی کشور و رضایتمندی هنرمندان کمک کنیم.

محمودیان در خاتمه از مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان و معاون صنایع دستی این استان و تمامی کسانی که در راستای ارتقای هنر ملی کشور و صنعتگران و هنرمندان این مرز و بوم کوشش می نمایند قدردانی کرد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پس از بازدید از نمایشگاه در نشستی صمیمانه با مدیر معاون صنایع دستی و پرسنل معاونت صنایع دستی همدان گفت و گو کرد و ضمن تشکر از آنان به آنالیز راه های بهبود و رشد صنایع دستی پرداخت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 60

به "فروش 62میلیارد تومانی صنایع دستی از ابتدای امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش 62میلیارد تومانی صنایع دستی از ابتدای امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید