خسارت های معوق را با یوروی 8 هزارتومانی ذخیره نموده ایم

به گزارش آی تی گپ، مدیرعامل بیمه اتکایی امین گفت که این شرکت به منظور تطبیق ذخایر خود با این افزایش نرخ ارز، معادل یورویی خسارت های معوق ارزی را با در نظر دریافت نرخ یوروی 8 هزار تومانی تسعیر و در حساب ها ذخیره نموده است.

خسارت های معوق را با یوروی 8 هزارتومانی ذخیره نموده ایم

به گزارش خبرنگاران، سید مصطفی کیایی، مدیرعامل بیمه اتکایی امین، در نشست خبری خود ضمن ارائه گزارشی عملکرد این شرکت در نه ماهه منتهی به خرداد سال 1397 اظهار کرد: خسارت پرداختی در نه ماهه سال مالی 1397 مبلغ 12 میلیارد و 344 میلیون تومان بوده است که در مقایسه با بودجه تعدیل گردیده همین سال کاهش 22 درصدی داشته است. از جمله علل کاهش خسارت پرداختی در این دوره عدم دریافت اطلاعات برخی از خسارت ها از شرکت های واگذارنده بوده که پس از دریافت و تکمیل مدارک در حساب ها ثبت خواهد شد.

در مقایسه با پیش بینی بودجه تعدیل گردیده 6 دردصد سود داشته ایم

او همچنین با بیان اینکه حق بیمه کسب گردیده در نه ماهه سال مالی 1397 مبلغ 40 میلیارد و 544 میلیون تومان بوده است گفت: با در نظر دریافت جنبه های فنی ارزیابی ریسک و تقاضای پوشش اتکایی شرکت های واگذارنده ریسک در مقایسه با پیش بینی بودجه تعدیل گردیده در همین سال 6 درصد رشد داشته اند. در وضعیت فعلی به دلیل حذف تعرفه ها و حاکمیت دیدگاه نرخ محور در بازار بیمه و رقابت شرکت های بیمه مستقیم روی نرخ و کاهش مستمر آن بسیاری از ریسک های تحت پوشش بر اساس نرخ و شرایطی بیمه می گردد که فاقد حداقل منطق ارزیابی ریسک و تجزیه و تحلیل آن است.

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین در ادامه با بیان اینکه خسارت های کشتی سانچی و هواپیمایی آسمان ذخایر خسارتی مربوطه در حساب ها لحاظ گردیده است گفت که آمادگی این شرکت در خصوص پرداخت سهم خود از خسارت ها به شرکت های واگذارنده ریسک اعلام گردیده است.

سطح توانگری مالی مان را بالا برده ایم

او در ادامه با بیان اینکه شرکت اتکایی امین ذخیره خسارات معوق را طوری محاسبه و لحاظ می نماید که منابع طرف های قراردادی خود را در بالاترین مرتبه اولویت قرار دهد اظهار کرد: با در نظر دریافت IBNR (خساراتی که محقق گردیده اما هنوز گزارش نگردیده است) به میزان 45 درصد که در حدود 15 برابر بیش از میزانی است که اغلب شرکت های بیمه لحاظ می نمایند؛ سطح توانگری مالی خود را در راستای ایفای تعهدات و مشارکت در جبران خسارات بالا برده است.

کیایی همچنین با اشاره به افزایش قیمت دلار در ماه های اخیر اظهار کرد: ما به منظور تطبیق ذخایر خود با این افزایش نرخ ارز، معادل یورویی خسارت های معوق ارزی را با در نظر دریافت نرخ یوروی 8 هزار تومانی تسعیر و در حساب ها ذخیره نموده ایم. این در حالی است که محاسبات ذخیره و منظور کردن نرخ ارزی نزدیک به نرخ ارز بازار در بازار بیمه معمول نیست.

ساختمان مان را تحویل نمی دهند!

کیایی همچنین با بیان اینکه ما در سال مالی 1396 برای دریافت حداکثر بازدهی اقدام به تشکیل شورایی از افراد متخصص در امر سرمایه گذاری نموده ایم گفت: رهنمودهای این شورا منجر به ایجاد تغییرات اساسی در ترکیب سرمایه گذاری های منابع مان گردیده است که همین باعث بهینه سازی پرتفوی سرمایه گذاری در سهام شرکت های بورسی و فرابورسی و انتقال بخشی از وجوه سپرده گذاری گردیده نزد بانک ها به بازار سرمایه و خرید اسناد خزانه اسلامی با بازدهی های بالاتر از نرخ سپرده های بانکی با هدف کمک به دولت بوده است.

او در خاتمه به عدم تحویل ساختمان خریداری گردیده این شرکت از بیمه ایران هم اشاره نمود و گفت: ما بر اساس مزایده اقدام به خرید ملکی از بیمه ایران کردیم که بر اساس قرارداد باید تا آذرماه سال گذشته به ما تحویل داده می شد در حالی که علیرغم پیگیری های ما به دلیل ادعاهای بیمه توسعه هنوز این اتفاق نیفتاده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 69

به "خسارت های معوق را با یوروی 8 هزارتومانی ذخیره نموده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت های معوق را با یوروی 8 هزارتومانی ذخیره نموده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید