تصویب 170 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در بانک های استان

به گزارش آی تی گپ، به گزارش خبرنگاران، حمید هاشم زاده در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع تعداد طرح های معرفی گردیده به بانک ها در بخش تسهیلات روستایی تا به امروز 294 طرح به مبلغ 110 میلیارد تومان منجر به عقد قرارداد گردیده است.

تصویب 170 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در بانک های استان

وی، با اشاره به شرایط اعطای تسهیلات روستایی به متقاضیان واجد شرایط گفت: پرداخت تسهیلات بر اساس مزیت ها، ظرفیت های مناطق روستایی و عشایری، آنالیز توان فنی و اعتباری و اشتغال زا بودن طرح ها با اعمال یارانه و سود میانگین شش درصد صورت می گیرد، با توجه به موارد فوق روند حرکتی این تسهیلات ذاتاً حساس بوده و در ارائه تسهیلات فوق به متقاضیان باتدبیر و لحاظتمام مؤلفه ها مذکوراقدام می گردد.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری آذربایجان شرقی، در پاسخ به سؤالی در خصوص برخی از اخبار منتشرگردیده در رابطه با رتبه استان در جذب تسهیلات اشتغال روستایی اظهار کرد: آنچه برای ما مهم است تحقق اهداف عالیه این طرح در امر اشتغال زایی است و ازلحاظ عملکرد بانکی این طرح ها میزان طرح های مصوب در بانک ها شاخص مناسبی برای ارزیابی قلمداد می گردد چراکه این طرح ها بعد از تصویب در بانک ها در قریب به اتفاق موارد منجر به عقد قرارداد و پرداخت می گردد که در این خصوص و در حال حاضر استان آذربایجان شرقی رتبه 9 را کسب نموده است.

هاشم زاده اظهار داشت: شاخص مقایسه استان ها در کل کشور با در نظر دریافت کلیه موارد اعم از میزان مصوب بانکی، میزان عقد قرارداد، مبلغ موردنظر، تعداد اشغال موردنظر و ... اعمال می گردد اما اینکه بخواهیم به صورت غیرمنصفانه تنها با یک شاخص عملکرد استان را زیر سؤال ببریم شایسته نیست، متأسفانه در برخی از اخبار منتشره شاهد هستیم که صرفاً رتبه انعقاد قرارداد به عنوان رتبه استان در عملکرد اعطای این تسهیلات قیدگردیده است.

وی متذکر شد: نباید ازنظر دور داشت که ازنظر فلسفه ارائه تسهیلات یارانه دار روستایی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اساساً مقایسه استان ها مدنظر نیست اما ما از همین مقایسه به عنوان محکی برای ارزیابی عملکرد دستگاه های ذی ربط اجرایی استان استقبال نموده ایم.

وی اضافه کرد: فرایند ارائه تسهیلات اشتغال از طریق سامانه کارا و به صورت هم زمان و سراسری در کل کشور در جریان است و بنابراین رتبه های اعلامی استان ها نیز گاه به طور ساعتی تغییر پیدا می نماید.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری آذربایجان شرقی، با اشاره به رتبه تک رقمی استان ازلحاظ طرح های مصوب گردیده بانکی در ارائه این تسهیلات اظهار داشت: در طی ماه های گذشته همت جمعی در استان بر بهبود شرایط حاکم بر روند ارائه تسهیلات اشتغال زا پایدار بوده است و ما توانسته ایم در این خصوص رتبه زیر 10 را کسب کنیم این مهم موردتوجه و پیگیری مستقیم مدیریت ارشد استان بوده و امورات مربوطه بدون حتی یک روز تعطیلی و تمام وقت در حال اقدام است.

هاشم زاده اشاره ای نیز به وضعیت استان در اعطای تسهیلات فراگیر داشت و گفت: در بحث اشتغال فراگیر که به طور موازی با تسهیلات روستایی در حال انجام است با توجه به اعتبارات سه برابر تسهیلات فراگیر نسبت به روستایی، استان آذربایجان شرقی با 1338 طرح ارسالی به بانک ها به مبلغ 533 میلیارد تومان و با 154 طرح مصوب به مبلغ 150 میلیارد تومان توانسته است. رتبه ممتاز چهارم کشوری را به دست بیاورد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 68

به "تصویب 170 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در بانک های استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب 170 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در بانک های استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید