گاردین آنالیز کرد: مقایسه تخلف های ترامپ و نیکسون

به گزارش آی تی گپ، فارس نوشت: روزنامه گاردین در مقاله ای نوشت برخلاف رئیس جمهور اسبق آمریکا که یک رسوایی انتخاباتی داخلی به بار آورد، تخلفات ترامپ کشورهای خارجی را نیز شامل شده و بسیار خطرناک تر هستند.

گاردین آنالیز کرد: مقایسه تخلف های ترامپ و نیکسون

روزنامه گاردین روز شنبه در مقاله ای نوشت، ریچارد نیکسون رئیس جمهور اسبق آمریکا با سوءاستفاده از قدرت سیاسی خود کوشش کرد بر رقبای خود در دور دوم برای تصاحب این سمت پیروز شده و سپس بر آن سرپوش بگذارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی نیز کوشش کرد با یاری همتای اوکراینی خود، رقیبش در انتخابات 2020 را از میدان خارج نموده و برای بار دوم رئیس جمهور آمریکا گردد. در یک نگاه می توان گفت تخلف نیکسون شامل سرقتی خرابکارانه (گذاشتن شنود در کمپین انتخاباتی حزب رقیب) بود، در حالی که تخلف ترامپ یک کشور خارجی را نیز شامل می گردد. اما باز هم موضوع فراتر این ها است.

سوءاستفاده از قدرت توسط نیکسون پس از انتخاب مجددش به عنوان رئیس جمهور آمریکا افشا شد. با این که او کلاهبرداری خطرناک بود اما در آن موقع به این نتیجه رسید که بیش از این به دموکراسی آمریکایی ضربه نزند.

اما سوءاستفاده ترامپ از قدرت سیاسی 14 ماه پیش از انتخابات سال 2020 افشا شد. او اکنون در برهه ای قرار گرفته است که برای پیروزی در انتخابات حاضر است دست به هر کاری بزند.

اگر رابرت مولر بازرس ویژه پرونده تبانی روسیه برای رئیس جمهور شدن آمریکا شواهد محکمی درخصوص تقاضای ترامپ از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای از دور خارج کردن هیلاری کلینتون رقیب انتخاباتیش پیدا می کرد، می توانست برای سرانجام دادن به ریاست جمهوری ترامپ کفایت کند.

اکنون که معین شده است که ترامپ از ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین درخواست نموده است به او یاری کند تا جو بایدن رقیب انتخاباتی وی در سال 2020 را از میدان به در کند، چه کسی می تواند بگوید که او این بار خواهان استمداد پوتین نخواهد بود؟

روزنامه واشنگتن پست گزارش نموده است که ترامپ در سال 2017 با دو مقام روسی در دفتر خود ملاقات نموده و به آن ها گفته است درخصوص مداخله روس ها در انتخابات آمریکا نگرانی ندارد زیرا آمریکا نیز همین کار را با کشورهای دیگر انجام می دهد. چنین سخنانی کارکنان کاخ سفید را مجبور کرد دسترسی به صورت جلسه این سخنان ترامپ را محدود نمایند.

ترامپ نسبت به سال 2016 موقعیت محکم تری پیدا نموده است زیرا به منبع یاری های اقتصادی و نظامی بین المللی دسترسی دارد که می تواند زندگی حاکم هر کشور خارجی را بسیار لذت بخش کند یا برعکس برایش دشواری های زیادی ایجاد کند.

نویسنده مقاله نوشت: یاد گرفته ایم که ترامپ از هر اهرمی که بتواند برای ریاست جمهوری مجدد خود استفاده می نماید. این هنر معامله است. برای محافظت از فرایند انتخابات خود در سال 2020 روی چه کسی می توانیم حساب کنیم؟

به طور قطع این فرد، ویلیام بار دادستان کل آمریکا نیست. در متن تماس تلفنی ترامپ و زلنسکی می بینیم که او از زلنسکی می خواهد با دادستان کل درخصوص تحقیق درباره پسر بایدن همکاری کند. همچنین ویلیام بار کسی است که تشخیص داد ترامپ اقدامی غیرقانونی مرتکب نشده و به مدیر اجرایی سازمان اطلاعات ملی آمریکا دستور داد نگذارد شکایت نامه افشاگر تماس ترامپ با زلنسکی به دست کنگره برسد.

این گزارش در ادامه اضافه کرد: ویلیام بار به سود آمریکا کار نمی نماید. او درست مانند رودی جولیانی و سایر سگ های دست آموز و چاپلوس ها و تملق گویان ترامپ برای او کار می نماید. خوشبختانه هنوز بعضی از کارکنان دولت متوجه مسئولیت هایشان هستند. ما به مقام اطلاعاتی مدیون هستیم که شکایت علیه تماس ترامپ و رئیس جمهور اوکراین را تنظیم کرد. همچنین به مایکل اتکینسون بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا که این شکایت نامه را به صورت نگرانی جدی طبقه بندی کرد.

اگر قرار باشد انتخابات 2020 واجد مشروعیت باشد، ملت آمریکا به افشاگرها و مقامات درست کار بیشتری احتیاج دارد و همه باید هوشیار باشند.

ترامپ گمان می نماید شکست ناپذیر است. بهای واقعی استیضاح رسمی به او گوشزد می نماید که لزوماً نمی تواند از عواقب سوءاستفاده از قدرت ریاست جمهوری بگریزد. وی همچنان کوشش خواهد نمود اما او حداقل از یک خط قرمز رد شده و حالا همه در حال تماشا هستند.

فارغ از این که نتیجه استیضاح چه خواهد شد، تا زمانی که احتمال سرانجام یافتن ریاست جمهوری او در 2020 ممکن باشد، می توان توطئه های او را محدود کرد. اما اگر انتخابات مورد دستکاری قرار گیرد و این مرد دوباره انتخاب گردد، عواقب آن نامعین خواهد بود.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 533

به "گاردین آنالیز کرد: مقایسه تخلف های ترامپ و نیکسون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاردین آنالیز کرد: مقایسه تخلف های ترامپ و نیکسون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید