پنتاگون: ترکیه آزمایش اس-400 را شروع نموده است

به گزارش آی تی گپ، مسئولان پنتاگون می گویند ارتش ترکیه مدتی است که در حال آزمایش سامانه پدافندی اس-400 است.

پنتاگون: ترکیه آزمایش اس-400 را شروع نموده است

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع آمریکا، در بحبوحه تنش های واشنگتن با آنکارا بر سر خرید سامانه های پدافند موشکی اس-400، از انجام یک سری آزمایش روی این سامانه توسط ارتش ترکیه اطلاع داد.

جاناتان هافمن سخنگوی ارشد پنتاگون شامگاه پنجشنبه گفت اگر ترکیه می خواهد روابط با آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را بهبود بخشد، در اولین گام باید سامانه اس-400 را که از روسیه خریداری نموده، کنار بگذارد.

به نوشته وبگاه میلیتِری، هافمن حتی به انبار شدن این سامانه در ترکیه هم رضایت نداده و گفت: آنها (ترکیه) باید به طور کامل از [شر] این سیستم تسلیحاتی خلاص شوند. ما هیچ نشانه ای از اینکه آنها جهت خود را تغییر داده و در جهت دیگری حرکت می نمایند، ندیده ایم.

دریابان ویلیام بیرن، معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا، در این نشست خبری با هافمن، گفت که ترکیه به جای دست کشیدن از سامانه اس-400، آزمایش آن را آغاز نموده است.

بیرن شرح داد: ما آگاه هستیم که بعضی آزمایش ها در حال اجرا شدن [روی اس-400] است. ولی هنوز اطلاعاتی از مستقر شدن آنها در میدان عمل نداریم.

این اظهارات یک روز بعد از آن مطرح شد که مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه تهدید کرد اگر واشنگتن بخواهد تحریم های جدیدی را به بهانه فعال کردن اس-400 علیه آنکارا وضع کند، خواهان خروج نظامیان آمریکایی از پایگاه هوایی اینجرلیک می شوند. (جزئیات بیشتر)

تحویل اولین سامانه اس-400 به ترکیه در حالی اوایل مرداد ماه تکمیل شد که وزارت خارجه آمریکا پیش از آن تهدید نموده بود که واشنگتن هر کشوری را که از روسیه، سامانه پدافند موشکی اس-400 خریداری کند، تحریم خواهد نمود.

دولت آمریکا میخواهد ترکیه را به دلیل خرید سامانه های پدافند موشکی اس-400 از روسیه، تا انتها سال 2020 به صورت کامل از برنامه فراوری مشترک اف-35 کنار بگذارد و حتی تحویل مابقی جنگنده های خریداری شده را نیز تعلیق نموده است.

از سوی دیگر قانونگذاران آمریکایی می گویند که در حال آنالیز بازخرید جنگنده های اف-35 فروخته شده به ترکیه توسط نیروی هوایی ارتش ایالات متحده هستند. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 725

به "پنتاگون: ترکیه آزمایش اس-400 را شروع نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: ترکیه آزمایش اس-400 را شروع نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید