وزیر دفاع ترکیه: تا به امروز هیچ تلفاتی در لیبی نداده ایم

به گزارش آی تی گپ، حلوصی آکار مدعی شد که هیچ سرباز ترکیه ای تا به امروز در لیبی کشته یا زخمی نشده است.

وزیر دفاع ترکیه: تا به امروز هیچ تلفاتی در لیبی نداده ایم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه مدعی شد که آنکارا به دعوت دولت مشروع لیبی در این کشور حضور دارد و از مشروعیت بین المللی دفاع می نماید.

او به خبرگزاری آناتولی گفت که نقش ترکیه در لیبی به امور آموزشی و مستشاری محدود است و در مورد گزارش هایی که از تلفات نیرو های ترکیه در لیبی منتشر می گردد نیز مدعی شد که تا کنون هیچ کشته یا زخمی و تلفاتی از نیرو های نظامی ترکیه در لیبی گزارش نشده و ارتش ترکیه تمامی تدابیر لازم را در این خصوص اتخاذ نموده است.

وزیر دفاع ترکیه همچنین مدعی شد که پس از ورود نیرو های نظامی این کشور به لیبی، دولت وفاق ملی لیبی توانسته پیروزی های بزرگی نصیب گردد.

احمد المسماری سخنگوی شبه نظامیان وابسته به خلیفه حفتر پیش از این گفته بود که تا کنون تعداد بسیار زیادی از نیرو های ارتش ترکیه در مناطق اطراف طرابلس، پایتخت لیبی کشته شده اند.

لیبی از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی در سال 2011، تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به رهبری خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی.

نیرو های دولت السراج از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند و نیرو های حفتر از حمایت مصر، امارات و عربستان سعودی بهره می برند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1133

به "وزیر دفاع ترکیه: تا به امروز هیچ تلفاتی در لیبی نداده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع ترکیه: تا به امروز هیچ تلفاتی در لیبی نداده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید