واکسن کرونای فراوری داخل نه چینی است نه کوبایی، افتتاح خط فراوری 12 میلیون دوز در ماه

به گزارش آی تی گپ، خبرنگاران : سخنگوی ستاد اجرای فرمان امام با تاکید بر اینکه واکسن فراوری داخل که مرحله تست انسانی را می گذراند صد درصد ایرانی است و توسط دانشمندان کشورمان ساخته شده گفت: طبق نظرسنجی های صورت گرفته اعتماد مردم به واکسن داخلی بیشتر از نمونه های خارجی آن است.

واکسن کرونای فراوری داخل نه چینی است نه کوبایی، افتتاح خط فراوری 12 میلیون دوز در ماه

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، حجت نیکی ملکی درباره میزان ظرفیت فراوری واکسن کرونا توسط شرکت دارویی زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام گفت: کمتر از 40 روز دیگر خط فراوری 1.5 میلیون دوز ماهیانه به بهره برداری می رسد و کمتر از 6 ماهه دیگر خط فراوری 12 میلیون دوز در ماه راه به بهره برداری می رسانیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ستاد اجرایی فرمان امام در فراوری این واکسن با شرکت ها و کشورهای خارجی از جمله چین یا کوبا همکاری داشته است، گفت: واکسن کرونای فراوری شده در شرکت دارویی وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام صد در صد ایرانی است.

سخنگوی ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه گفته می گردد شرکت دیگری در داخل کشور با همکاری کوبا اقدام به فراوری واکسن نموده است، تاکید نمود: تمام مراحل و اقدامات اجرا شده در شرکت شفا فارمد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام برای فراوری واکسن کرونا کاملا ایرانی است و این واکسن توسط دانشمندان کشورمان فراوری شده است.

نیکی ملکی با اشاره به استقبال مردم از فراوری واکسن داخلی گفت: نهادهایی در حوزه استقبال مردم از واکسن ایرانی کرونا نظرسنجی انجام دادند که بر اساس آن اعتماد مردم به واکسن داخلی بیشتر از واکسن خارجی است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1522

به "واکسن کرونای فراوری داخل نه چینی است نه کوبایی، افتتاح خط فراوری 12 میلیون دوز در ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونای فراوری داخل نه چینی است نه کوبایی، افتتاح خط فراوری 12 میلیون دوز در ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید