لزوم دریافت دز سوم برای افراد واکسینه شده با سینوفارم

به گزارش آی تی گپ، کارشناسان سازمان جهانی بهداشت (WHO) از تزریق دُز سوم واکسن کروناویروس به افرادی با سیستم ایمنی ضعیف حمایت کردند.

لزوم دریافت دز سوم برای افراد واکسینه شده با سینوفارم

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، گروه مشاوران واکسن سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (دوشنبه) توصیه کردند: افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند باید دُز سوم واکسن های کووید-19 را که مورد تایید این سازمان است، دریافت نمایند.

کارشناسان این سازمان بعلاوه اظهار داشتند: افراد بالای 60 سال که با دریافت واکسن های سینوواک و سینوفارم به طور کامل در برابر کرونا واکسینه شده اند، باید سومین دُز واکسن را تزریق نمایند.

گروه مشاوران راهبردی از متخصصان ایمن سازی (SAGE) تاکید نمود که تزریق دُز تقویتی برای کل جمعیت توصیه نمیشود و این درحالیست که در حال حاضر بعضی از کشور ها اقدام به این کار نموده اند.

سازمان جهانی بهداشت خواستار توقف تزریق دُز سوم برای عموم مردم تا سرانجام سال است چرا که مردم کشور های فقیر برای دریافت اولین دُز واکسن در اولویت هستند.

هدف این سازمان مبنی بر واکسیناسیون کامل 10 درصد از جمعیت هر کشور تا سرانجام ماه سپتامبر (ماه گذشته میلادی) در 56 کشور محقق نشد. هرچند، تقریبا 90 درصد کشور های پردرآمد به این هدف دست پیدا کردند.

منبع: فرارو
انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1945

به "لزوم دریافت دز سوم برای افراد واکسینه شده با سینوفارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم دریافت دز سوم برای افراد واکسینه شده با سینوفارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید