فرآیند انتخاب رئیس جمعیت هلال احمر به تصویب شورای عالی رسید

به گزارش آی تی گپ، در جلسه شورای عالی هلال احمر تصمیم گرفته شد که کاندیدا های ریاست جمعیت هلال احمر تا ساعت 14 روز شنبه 23 آذر رزومه و برنامه کاری خود را به صورت مکتوب به این شورا ارائه نمایند.

فرآیند انتخاب رئیس جمعیت هلال احمر به تصویب شورای عالی رسید

از وبلاگ پرواز شیراز دیدن فرمایید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، شب گذشته در جلسه فوق العاده شورای عالی جمعیت هلال احمر استعفاء مورخ 11.9.98 رئیس جمعیت قرائت شد.

شورای عالی به منظور ساماندهی هرچه سریعتر شرایط این نهاد خیریه و امدادی در اجرای جزء 5 بد ماده 10 قانون اساسنامه جمعیت (معرفی دو نفر مدیر و مدبر شایسته از افراد واجد شرایط به رئیس جمهور جهت انتخاب یکی از آن ها به عنوان رئیس جمعیت) فرآیند اعلام نامزدی و نحوه آنالیز سوابق و برنامه های افراد واحد شرایط را به اتفاق آراء تصویب کرد.

متن مصوبه به توضیح زیر است:

1- مقرر شد در اجرای مفاد مندرج در جزء 5 بند ب. ماده 10 اساسنامه افراد واجد شرایط عمومی و اختصاصی به توضیح: شناخت کافی از ساختار، ماموریت های ملی و بین المللی و امور مدیریتی و جاری جمعیت، داشتن سابقه فعالیت در سطوح عالی جمعیت هلال احمر و پایبندی به اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و اصول و اهداف مندرج در اساسنامه مصوب مجلس شورای اسلامی، نسبت به تحویل درخواست مکتوب به همراه رزومه و برنامه کاری خود تا ساعت 14 روز شنبه مورخ 98/9/23 به دبیرخانه شورای عالی اقدام نمایند.

2- جلسه آینده شورای عالی جمعیت رأس ساعت 18 روز شنبه مورخ 98/9/23 در محل ساختمان صلح برگزار و مدارک تحویلی داوطلبان در همان جلسه با حضور متقاضیان، بازگشایی و مورد بحث و آنالیز واقع و نهایتا شورای عالی در همان جلسه دو نفر از افراد واجد شرایط و حائز اکثریت آراء را انتخاب و برابر ضوابط و مقررات مربوطه به ریاست جمهوری معرفی خواهد نمود.

3- دبیرکل جمعیت هلال احمر نسبت به انجام امور جاری جمعیت برابر توضیح وظایف و اختیارات مصرح خود در اساسنامه اقدام می نمایند و در مورد انجام امور مربوط به توضیح وظایف و اختیارات رئیس جمعیت مندرج در ماده 9 اساسنامه در هر مورد از شورای عالی کسب تکلیف کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 732

به "فرآیند انتخاب رئیس جمعیت هلال احمر به تصویب شورای عالی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرآیند انتخاب رئیس جمعیت هلال احمر به تصویب شورای عالی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید