عملیات نهال کاری در 55هکتار از اراضی بیابانی طرود انجام شد

به گزارش آی تی گپ، محمدرضا کشاورزیان در مصاحبه با خبرنگاران، بابیان اینکه یکی از اولویت های منابع طبیعی جلوگیری از گسترش بیابان و مقابله به پدیده بیابان زایی در سطح شاهرود است، ابراز داشت: برای رسیدن به این مقصود عملیات بیولوژیک کاشت نهال، مراقبت و آبیاری سنواتی در سطح55هکتار مهدی آباد منطقه طرود انجام شد.

عملیات نهال کاری در 55هکتار از اراضی بیابانی طرود انجام شد

وی بابیان اینکه در منطقه مهدی آباد طرود بالغ بر شش هزار اصله نهال کاشته شد، اضافه کرد: این نهال ها گونه های بومی مقاوم به خشکی تاغ و آتریپلکس را شامل می گردد که کمتر احتیاج به آبیاری دارند.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه این طرح طی مدت شش ماه به اتمام رسید، ابراز داشت: برای اجرای این طرح 865 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی سال گذشته هزینه گردیده است که خوشبختانه سال جاری شاهد بهره برداری از آن هستیم.

کشاورزیان در ادامه توضیح داد: اجرای به موقع و کاشت نهال در فصل و زمان مناسب، ریزش های جوی مناسب، تداوم آبیاری سنواتی و استفاده از گونه های بومی و مقاوم از عوامل مؤثر در اجرای پروژه های بیابان زدایی محسوب می گردد.

وی بابیان اینکه گونه تاغ ازنظر اکولوژی بسیار برای طبیعت حائر اهمیت است، اضافه کرد: از شهروندان و مردم ساکن در روستاهای جنوبی شهرستان تقاضا داریم نسبت به احیا منابع طبیعی حساسیت بیشتری داشته باشند و هرگونه قطع این گونه ارزشمند را گزارش دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 108

به "عملیات نهال کاری در 55هکتار از اراضی بیابانی طرود انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات نهال کاری در 55هکتار از اراضی بیابانی طرود انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید