صنعت سنگ درانتظار برطرف موانع صادراتی، لزوم افزایش رقابت پذیری فراوری

به گزارش آی تی گپ، بهنام نیکفر در گفت و گو با خبرنگاران گفت: دستیابی به وضعیت مطلوب در حوزه صنعت سنگ کشور بدون برنامه ریزی صادراتی برای این صنعت و از میان برداشتن مسائل موجود امکان پذیر نخواهد بود.

صنعت سنگ درانتظار برطرف موانع صادراتی، لزوم افزایش رقابت پذیری فراوری

وی اضافه کرد: اگر نتوانیم برای رونق صادرات سنگ برنامه اصولی اندیشیده و پیاده سازی کنیم، قطعاً بسیاری از مسائل این حوزه حل و فصل نخواهد شد.

عضو کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی بیان نمود: مسئولین باید موضوع صادرات را در صنعت سنگ به طور جدی مورد توجه قرار دهند، چراکه کشور از این نظر از ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار بالایی برخوردار است.

نیکفر اعلام نمود: باید به نحوی برنامه ریزی گردد که واحدهای فراوری سنگ کشور به سمت فراوری صادراتی پیش روند و این امر نیز مستلزم همکاری ها و حمایت هایی از سوی دولت برای رونق بخشی به این واحدها است تا برای فراوری رقابت پذیر آماده شوند.

وی ادامه داد: حل مسائل موجود سبب می گردد که واحدهای فرآوری سنگ به ارتقای کیفیت فراوری و فراوری رقابت پذیر برای حضور در بازار جهانی روی بیاورند؛ ظرفیت کنونی واحدهای فراوری و فرآوری سنگ در کشور بسیار فراتر از احتیاج داخلی بوده و توجه به صادرات این حوزه یک امر لازم است

عضو کمیسیون معدن اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران توضیح داد: حل موانع و مسائل موجب می گردد که واحدهای فرآوری سنگ به ارتقای کیفیت فراوری و فراوری رقابت پذیر برای حضور در بازارهای جهانی روی بیاورند؛ ظرفیت کنونی واحدهای فراوری و فرآوری سنگ در کشور بسیار فراتر از احتیاج داخلی بوده و در حقیقت توجه به صادرات این حوزه یک امر ضروری و غیرقابل اجتناب است.

نیکفر ابراز داشت: در حال حاضر مسائل و مسائلی در رابطه با جابجایی پول در حوزه صادرات کشور وجود دارد که اگر بتوان این مسائل را حل کرد، هم صنعت سنگ کشور رونق خواهد گرفت، هم ارزآوری بالای این صنعت به برطرف مسائل اقتصادی کشور یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 155

به "صنعت سنگ درانتظار برطرف موانع صادراتی، لزوم افزایش رقابت پذیری فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت سنگ درانتظار برطرف موانع صادراتی، لزوم افزایش رقابت پذیری فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید