شهروندان انگلیس که به سوریه می روند مجرم هستند مگر اینکه خلافش ثابت گردد

به گزارش آی تی گپ، خبرنگاران: شهردار لندن با هشدار نسبت به خطر روزافزون داعش، پیشنهاد داد که شهروندان انگلیسی که بدون اطلاع دادن به مقامات به سوریه می روند را تا زمانی که بی گناهی شان ثابت نشود باید به عنوان مجرم در نظر گرفت.

شهروندان انگلیس که به سوریه می روند مجرم هستند مگر اینکه خلافش ثابت گردد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بوریس جانسون شهردار محافظه کار لندن با انتشار یادداشتی در نشریه ساندی تلگراف، هشدار داد که اقامه دعوا و اتهام از سوی پلیس این کشور علیه مظنونان تکفیری بدون داشتن شواهد مستقیمی از فعالیت های مخوف آن ها بسیار مشکل است. وی بیان کرد باید این پیش فرض پذیرفته گردد که اتباع انگلیس که به سوریه می روند مجرم هستند تا زمانی که بی گناهی آن ها ثابت گردد.

با این حال بعضی قانون گذاران ارشد انگلیسی عنوان می نمایند که پیشنهاد جانسون تغییرات عمیقی را در قوانین انگلیس به وجود می آورد.

اوایل امسال میلادی بود که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس قانونی را اعلام نمود که براساس آن جرایم تروریستی اعمال شده در سوریه در صورتی که در خاک انگلیس اتفاق افتاده باشند مورد تعقیب قضایی قرار می گیرند.

قانونگذاران و وکلای انگلیسی عنوان داشته اند که بر اساس طرح جانسون وظیفه و بار تأیید ادعاها از سوی پلیس و دادستان ها تغییر نموده و بر عهده مظنون های تکفیری قرار خواهد گرفت.

شهردار لندن همچنین عنوان داشت که باید تابعیت و شهروندی مظنونان تروریستی که به انگلیس بازنگشته و به داعش همچنان وفادار بمانند را لغو کرد؛ خواسته ای که پیشتر نیز از سوی دیوید دیویس عضو محافظه کار مجلس انگلیس و لرد کاری سراسقف سابق کانتربری عنوان شده بود. هرچند این درخواست با مخالفت ترزا می وزیر کشور انگلیس روبه رو شده آن را غیرقانونی خوانده بود.

جانسون در مطلب خود آورده است که اتباع انگلیس که بدون اطلاع دادن به مقامات به عراق و سوریه مسافرت می نمایند باید به عنوان تروریست های بالقوه در نظر گرفته شوند تا زمانی که بی گناهی آن ها ثابت گردد.

وی پیشنهاد داد که باید یک تغییر سریع و جزیی در قوانین ایجاد گردد تا یک پیش فرض قابل رد کردن جدید به مجموعه قوانین اضافه شده که براساس آن این فرض در نظر گرفته گردد که افرادی که بدون اطلاع مقامات به مناطق جنگی سفر می نمایند این کار را با اهداف تروریستی انجام داده اند.

این نظرات در شرایطی عنوان شده است که سفیر انگلیس در آمریکا اعلام نمود که مأموران اطلاعاتی بر این باورند که هویت شخص موسوم به Jihadi John که از اتباع انگلیسی بوده و مسئول بریدن سر و کشتن جیمز فولی روزنامه نگار آمریکایی بوده است را تشخیص داده اند.

پیتر وست ماکوت سفیر انگلیس در واشنگتن همچنون اعلام نمود که تا کنون 70 شبه نظامی بازگشته از سوریه بازداشت شده که در میان آن ها افرادی بودند که دارای دستورالعمل هایی برای بعضی مأموریت های بسیار خاص برای ارتکاب جنایت های تروریستی در خاک انگلیس بودند.

با این حال بوریس جانسون شهردار لندن بیان کرد که انگلیس باید برای سرانجام دادن به خلافت اسلامی (داعش) پیش از آنکه دیر گردد یاری کند، وی اضافه کرد انفعال مطمئنا بدترین گزینه است.

وی گفت: اگر ما اجازه دهیم که داعش به راه خود ادامه دهد، بر اثر تغییر عظیم و خشونت آمیز در مرزهای بین المللی، ما سر تسلیم را فرود خواهیم آورد.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 614

به "شهروندان انگلیس که به سوریه می روند مجرم هستند مگر اینکه خلافش ثابت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهروندان انگلیس که به سوریه می روند مجرم هستند مگر اینکه خلافش ثابت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید