رئیس جمهور ایتالیا تا انتها دوره اش به کار خود ادامه می دهد

به گزارش آی تی گپ، خبرنگاران : رئیس جمهور ایتالیا اعلام نموده علی رغم بن بست سیاسی، متعاقب شکست در طرح دولت ائتلافی، قصد استعفاء به منظور تسهیل برگزاری انتخابات جدید را ندارد.

رئیس جمهور ایتالیا تا انتها دوره اش به کار خود ادامه می دهد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ اگرچه پیشتر حدس هایی درباره استعفای احتمالی رئیس جمهور ایتالیا انجام گرفته تا بدین ترتیب راه برای برگزاری انتخابات جدید باز گردد اما وی اعلام نموده که تا روز آخر دوره ریاست جمهوری در محل کار خود حاضر خواهد بود.

منابع مطلع قبلا اعلام نموده بودند گیورگیو ناپولیتانو، رئیس جمهور ایتالیا، احتمالا پیش از موعد مقرر دفتر ریاست جمهوری را ترک خواهد نمود تا با برگزاری انتخابات زود هنگام، کشور از بن بست سیاسی کنونی نجات یابد.

تمام روزنامه های ایتالیایی گزارش داده بودند ناپولیتانو، که دوره ریاست جمهوری اش در 15 می به اتمام می رسد، احتمالا قبل از آن موقع کناره گیری خواهد کرد. قانون اساسی این کشور به رئیس جمهور اجازه نمی دهد تا در ماه های پایانی زمامداری اش مجلس را منحل کند و در حقیقت ناپولیتانو با این کار راهکاری برای برون رفت از این مشکل ارائه می کرد.

رئیس جمهور 87 ساله ایتالیا روز گذشته (آدینه) با احزاب اصلی کشور دیدار کرد تا چاره ای برای بن بست سیاسی که از انتخابات ماه فوریه تاکنون پدید آمده است بیابند. رویدادهای اخیر به نگرانی ها در خصوص افزایش بی ثباتی در سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو دامن زده است.

با این حال، تأکید سه گروه اصلی مجلس بر مواضع قبلی خود درباره تقسیم قدرت هر گونه امید برای یافتن راه چاره در آینده نزدیک و عدم رجوع به انتخابات جدید را از بین برده است.

با توجه به عدم تصمیم ناپولیتانو برای استعفاء وضعیت سیاسی ایتالیا در آینده نزدیک روی ثبات را نخواهد دید و این امر نگرانی های اتحادیه اروپایی را که با مسائل عدیده مالی روبرو است دو چندان می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 365

به "رئیس جمهور ایتالیا تا انتها دوره اش به کار خود ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور ایتالیا تا انتها دوره اش به کار خود ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید