دادگاه لاهه درباره جنایات جنگی نظامیان کانادایی در افغانستان تحقیق کند

به گزارش آی تی گپ، نماینده سابق مجلس کانادا، دولت های کنونی و سابق این کشور را به سهل انگاری در رسیدگی به گزارش های شکنجه اسرای جنگی در افغانستان متهم کرد و خواهان تحقیق دادگاه لاهه درباره جنایات احتمالی نظامیان کانادایی شد.

دادگاه لاهه درباره جنایات جنگی نظامیان کانادایی در افغانستان تحقیق کند

برای دریافت خدمات ویزای مولتی کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، کریگ اسکات قانونگذار سابق و استاد علوم سیاسی قرار است گزارش 90 صفحه ای خود را درباره عملکرد نظامیان کانادایی در افغانستان به دادگاه بین المللی لاهه ارائه کند.

این نماینده سابق مجلس کانادا به سی بی سی گفت: حکومت احزاب لیبرال و محافظه کار کانادا با وجود گزارش هایی از شکنجه اسرای جنگی در افغانستان به این موضوع رسیدگی ننموده اند.

وی در ادامه از دادگاه لاهه خواسته است تا سیاستمداران و افسران ارشد نظامی کانادا را نیز در تحقیقات آنالیز جنایات احتمالی در افغانستان مورد آنالیز قرار دهد.

اسکات توضیح داد نظامیان کانادایی مظنونان طالبان را به مقامات افغان سپرده و سپس در ریاست امنیت ملی افغانستان شکنجه می نموده اند.

از سوی دیگر، هرجیت ساجن وزیر دفاع کانادا که پیش از این چندین بار به افغانستان سفر نموده بود، مدعی شده است نظامیان کانادایی در تعامل با زندانیان به کنوانسیون های ژنو پایبند بوده است.

فاتو بنسودا دادستان کل دادگاه لاهه اخیرا از هیئت قضایی این دادگاه درخواست کسب مجوز برای شروع تحقیقات رسمی درباره جنایات جنگی احتمالی نیروهای خارجی، نیروهای افغان و مخالفان مسلح دولت در افغانستان را ارائه نموده است.

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای با هرگونه مداخله دادگاه لاهه در جنگ افغانستان اعلام مخالفت نموده است.

افغانستان اگرچه از کشورهای عضو دادگاه لاهه محسوب می گردد اما آمریکا از عضویت دیوان کیفری این دادگاه همزمان با حمله به عراق و افغانستان خارج شده بود.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 434

به "دادگاه لاهه درباره جنایات جنگی نظامیان کانادایی در افغانستان تحقیق کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه لاهه درباره جنایات جنگی نظامیان کانادایی در افغانستان تحقیق کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید