خبرنگاران 216 میلیون دلار کالا سال گذشته از استان اردبیل صادر شد

به گزارش آی تی گپ، اردبیل- خبرنگاران- مدیرکل گمرکات استان اردبیل بیان کرد: سال گذشته در مجموع 216 میلیون دلار کالای تولیدی در داخل ایران از مبادی گمرکی این استان به خارج از کشور صادر شد.

خبرنگاران 216 میلیون دلار کالا سال گذشته از استان اردبیل صادر شد

پرویز تقوی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران گفت: از این میزان کالای صادراتی، 133 میلیون دلار کالا توسط تجار و بازرگانان از مبادی گمرکی این استان صادر شده و مابقی مربوط به صادرات چمدانی بوده است.

وی همچنین 83 میلیون دلار از کالاهای صادراتی استان اردبیل را جزو صادرات چمدانی از گمرکات استان ذکر کرد.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل با اشاره به افزایش 16 درصدی میزان صادرات از گمرکات این استان در سال 1398 نسبت به سال ماقبل، اظهارداشت: این میزان صادرات نشان دهنده توان بالای صادراتی از استان اردبیل به خارج از کشور است.

وی عمده کالای صادراتی از استان اردبیل را سیب زمینی، شیشه و سیمان ذکر کرد و اضافه کرد: بیشتر کالاهای صادر شده از استان اردبیل به مقصد کشورهای جمهوری آذربایجان، گرجستان و روسیه بوده است.

تقوی از هدف گذاری برای صادرات 500 میلیون دلاری از مبادی گمرکی استان اردبیل برای امسال اطلاع داد و گفت: برغم شیوع کرونا، برنامه صادرات و واردات کالا در مبادی گمرکی استان با رعایت تدابیر بهداشتی و سلامتی ادامه دارد.

وی ارزش کالاهای وارداتی از مبادی گمرکی استان اردبیل در سال گذشته را نیز 58 میلیون دلار اظهار داشت و اضافه کرد: میزان واردات کالاها از گمرکات استان در سال گذشته 56 درصد رشد داشته است.

وی ترکیه، تاجیکستان و گرجستان را مبداء کالاهای وارداتی استان اردبیل و مهم ترین کالای وارداتی این استان را ماشین آلات صنعتی و پنبه اظهار داشت.

استان اردبیل دارای چهار واحد گمرکی اداره کل اردبیل، اداره کل گمرک مرزی بیله سوار، اداره گمرک فرودگاه اردبیل و گمرک امانات پستی استان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1062

به "خبرنگاران 216 میلیون دلار کالا سال گذشته از استان اردبیل صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 216 میلیون دلار کالا سال گذشته از استان اردبیل صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید