خبرنگاران پاکستان از ساقط کردن یک پهپاد جاسوسی هند خبر داد

به گزارش آی تی گپ، اسلام آباد - خبرنگاران - ارتش پاکستان روز پنجشنبه از ساقط کردن یک فروند پهپاد جاسوسی متعلق به هند در خط کنترل مرزی کشمیر خبر داد.

خبرنگاران پاکستان از ساقط کردن یک پهپاد جاسوسی هند خبر داد

رسانه های پاکستانی لحظاتی پیش به نقل از روابط عمومی ارتش این کشور (ISPR) گزارش دادند: نیروهای ارتش یک فروند پهپاد جاسوسی هند را به دلیل نقض حریم پاکستان در خط کنترل مرزی (LOC) ، سرنگون کردند.

ارتش پاکستان اضافه کرد: پهپاد هندی با نقض حریم هوایی پاکستان در حال پرواز تا 600 متر داخل خاک این کشور بود.

ارتش پاکستان اضافه کرد: این پهپاد هندی در منطقه مرزی سرنگون شد اقدامی که از جانب هند قوانین پایبندی به حریم هوایی کشورها را نقض کرد.

هند و پاکستان همواره یکدیگر را به نقض آتش بس در خط کنترل کشمیر متهم می کنند. این دو کشور سال 2003 توافق آتش بس در مرزهای کشمیر را امضا کردند ولی طرفین تا به امروز چندین بار آن را نقض کردند.

بخشی از کشمیر در خاک هند و بخش دیگری از آن در خاک پاکستان قراردارد اما هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمامی کشمیر را دارند و این موضوع یکی از علت های اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد است.

مناقشه هند و پاکستان بر سر کشمیر در حالی است که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بر برگزاری همه پرسی برای مشخص شرایط این منطقه تاکید دارد.

ارتش پاکستان دی و بهمن 97 نیز مدعی رهگیری و سرنگونی دو فروند پهپاد هندی شده بود. هند نیز فروردین سال گذشته بیان نمود که یک پهپاد پاکستانی را در نوار مرزی ساقط کرده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1048

به "خبرنگاران پاکستان از ساقط کردن یک پهپاد جاسوسی هند خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پاکستان از ساقط کردن یک پهپاد جاسوسی هند خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید