خبرنگاران اجرای برنامه های جهش فراوری برای اشتغالزایی در استان اردبیل

به گزارش آی تی گپ، اردبیل - خبرنگاران- استاندار اردبیل با بیان اینکه اشتغالزایی نقطه مترادف جهش فراوری است، بر کوشش دستگاه های اجرایی و بانک ها برای اجرا و حمایت از پروژه های فراوریی جهت افزایش فرصت های شغلی در استان تاکید نمود.

خبرنگاران اجرای برنامه های جهش فراوری برای اشتغالزایی در استان اردبیل

اکبر بهنامجو روز سه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل با بیان اینکه برطرف موانع فراوری و فعال سازی واحدهای راکد گام مهمی در راستای اشتغالزایی است، کوشش برای تامین سرمایه در گردش واحدهای در آستانه فعالیت و واحدهای راکد نیازمند سرمایه در گردش را ضروری دانست.

استاندار اردبیل گفت: دعوت از سرمایه گذاران برای آنالیز مسائل، کاهش بروکراسی اداری و بانکی و رصد پیشرفت فیزیکی طرح های اشتغالزا از جمله مهم ترین موضوعاتی است که در جلسات اشتغال باید پیگیری گردد.

او اضافه نمود: با شروع فعالیت واحدهای راکد و در حال انجامی فراوریی و صنعتی میزان اشتغال در استان افزایش یافته و فرایند اشتغالزایی و به تبع آن میزان درآمد مردم افزایش می یابد.

بهنامجو به طرح های کشاورزی ، گردشگری و صنعتی در حال انجام در استان اشاره نمود و گفت: با تکمیل این طرح ها در آینده نزدیک میزان درآمد ناخالص استان افزایش یافته و نتیجه آنها به صورت ملموس برای مردم استان عیان می گردد.

رییس شورای اشتغال استان به اجرای طرح های گردشگری از جمله پل معلق شیشه ای هیر اشاره نمود و اجرای چنین طرح هایی را در افزایش ثروت و رونق مالی منطقه در بخش های دیگر نیز موثر دانست.

وی ادامه داد : در شهر هیر با اجرای این پل قیمت زمین های منطقه افزایش یافته و در کوتاه مدت فعالیت های مالی مرتبط نیز در اطراف این پل رونق می گیرد.

وی با تاکید بر رصد میزان اشتغال محقق شده در طرحهای اشتغالزای استان اضافه نمود: طرح هایی چون گلخانه ، شیرآلات ، پتروشیمی اردبیل و چندین طرح و واحد فراوریی در استان وجود دارد که ضروری است فرایند تکمیل این فازها به صورت مرتب رصد و نتیجه در کارگروه اشتغال اعلام گردد.

استاندار اردبیل در ادامه به فرایند جذب تسهیلات تبصره 18 توسط دستگاه های مرتبط اشاره نمود و خواهان کوشش برای جذب تسهیلات شناور از مرکز برای بانک های عامل جهت پرداخت به واحدهای فراوریی شد.

در این جلسه مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان نیز با اشاره به جذب 100 درصدی تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته گفت: سهمیه استان برای مشاغل خانگی پنج میلیارد و 800 هزار تومان بوده که به صورت کامل جذب شده است.

قاسم رحیمی اضافه نمود: بانک های عامل رفاه و توسعه تعاون متولی توزیع این اعتبارات بودند که برای 511 طرح به صورت 100در صدی پرداخت شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1145

به "خبرنگاران اجرای برنامه های جهش فراوری برای اشتغالزایی در استان اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اجرای برنامه های جهش فراوری برای اشتغالزایی در استان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید